Gå til innhold
Arkivverket

[#28065] Maren Julien og Ottar Haga i Kristiania tidlig 1900-tallet


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Har noen kjennskap til dette ekteparet som bodde i Ullevål Hageby i Oslo fra rundt 1917 da eldste sønnen ble født. Haga-navnet kan være fra hvor som helst i landet. Julien er mer skjeldent, i FT 1900 finner jeg gården Julien i Hof i Solør, dessuten noen personer i Kristiania med Julien som etternavn - men dessverre ingen Maren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er du helt sikker på de 2 ugifte døtrene på Julien grd. Hedmark ikke het f.eks. Anne Maren/Marie eller Maren Kristine. Alderen til begge skulle jo passe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Fra folketellingen i Aker 01.12.1923;Familien Hga bodde i Bergsalléen. Ottar Haga var bygdningsassistent, født 04.01.1877. Kona var født i Sandsvær 28.07.1891, hun står oppført med Maren Haga (alle navn skulle påføres, ikke alle gjorde det). Barn var 2 sønner; Rolf (født 23.06.1916) og Leif (f.26.05.1923) - førstenevnte født i Kristiania, sistnevnte i vestre Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Mye trykkfeil i innlegget mitt - og en ting glemt. Det ser ut til at fødested på O. Haga er Botne (egentlig står det Botnes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk Geir - trykkleif spiller ingen rolle! Dette var flott. Da har jeg funnet en Otter Haga i FT 1900 for Kristiania som passer, fødested Botne - ifølge atlaset er Botne i Vestfold, Botnes finner jeg ikke. Det står født Julien for Maren ved den ene sønnens dåp, jeg finner ikke Julien i Sandsvær, men det skal jeg nok finne ut av! Takk igjen - Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Fødselsregister, Vestre Aker Prestegjeld (Vestre Aker FREG 2):Der står Leif oppført med fødselsdato som over. Her er moren skrevet Maren f. Julien. Og Otter Haga's fødested står klart Botne, Jarlsberg. Viet i Trefoldighetskirken (Kristiania) 1916.Leif ble forøvrig døpt 24.06.1923 (Vestre Aker Klok I 6 - her er ikke faddere oppført)Trefoldighet er dessverre ikke filmet lenger enn til 1914 for dåp og vielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.