Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Guro Reinhart

[#28065] Maren Julien og Ottar Haga i Kristiania tidlig 1900-tallet

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Har noen kjennskap til dette ekteparet som bodde i Ullevål Hageby i Oslo fra rundt 1917 da eldste sønnen ble født. Haga-navnet kan være fra hvor som helst i landet. Julien er mer skjeldent, i FT 1900 finner jeg gården Julien i Hof i Solør, dessuten noen personer i Kristiania med Julien som etternavn - men dessverre ingen Maren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Er du helt sikker på de 2 ugifte døtrene på Julien grd. Hedmark ikke het f.eks. Anne Maren/Marie eller Maren Kristine. Alderen til begge skulle jo passe bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Fra folketellingen i Aker 01.12.1923;Familien Hga bodde i Bergsalléen. Ottar Haga var bygdningsassistent, født 04.01.1877. Kona var født i Sandsvær 28.07.1891, hun står oppført med Maren Haga (alle navn skulle påføres, ikke alle gjorde det). Barn var 2 sønner; Rolf (født 23.06.1916) og Leif (f.26.05.1923) - førstenevnte født i Kristiania, sistnevnte i vestre Aker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye trykkfeil i innlegget mitt - og en ting glemt. Det ser ut til at fødested på O. Haga er Botne (egentlig står det Botnes).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Takk Geir - trykkleif spiller ingen rolle! Dette var flott. Da har jeg funnet en Otter Haga i FT 1900 for Kristiania som passer, fødested Botne - ifølge atlaset er Botne i Vestfold, Botnes finner jeg ikke. Det står født Julien for Maren ved den ene sønnens dåp, jeg finner ikke Julien i Sandsvær, men det skal jeg nok finne ut av! Takk igjen - Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fødselsregister, Vestre Aker Prestegjeld (Vestre Aker FREG 2):Der står Leif oppført med fødselsdato som over. Her er moren skrevet Maren f. Julien. Og Otter Haga's fødested står klart Botne, Jarlsberg. Viet i Trefoldighetskirken (Kristiania) 1916.Leif ble forøvrig døpt 24.06.1923 (Vestre Aker Klok I 6 - her er ikke faddere oppført)Trefoldighet er dessverre ikke filmet lenger enn til 1914 for dåp og vielse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guro Reinhart

Tusen takk, Geir - du har hjulpet meg mye. Guro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.