Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Siv Eidevik

[#28102] Broder Nielssøn og Anne Lisbeth Jansdt., Bergen

Recommended Posts

Gjest Siv Eidevik

Min ttt.oldefar Niels Brodersen ble døpt 24 nov 1723 i Domkirken i BergenLenkeForeldrene er Broder Nielssøn og Anne Lisbeth Jansdt. Jeg søker opplysninger om disse to, hvor de kom fra, hvem som var foreldrene.Mvh Siv....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Signe Marie Solheim

Tror du dette kan være moren? Lenke Hennes mor igjen heter Maria; og det het søstrene til Niels også. Mvh Signe Marie Solheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det forrige var riktig, så har du flere familiemedlemmer her - da Annas bror ble døpt: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved neste barns dåp heter han Annes far Jan Lista, og er skomaker: Lenke- dersom han da er Annes far...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det riktigste navnet hans er kanskje dette? Lenke Jan Litzov

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Siv Eidevik

Hei Signe MarieJeg tror jammen du har klart å finne rette familie :-). Tusen takk skal du ha. Jeg søkte etter dem på FamilySearch også, der sto far til Anne Lisbeth oppført som Jan Litz et sted, Litzov et annet sted.Jeg fant også en Claus Listing som betalte koppskatt i Bergen i 1689, yrket hans var skomaker, lurer på om det kan være Jan/Johan sin far igjen.LenkeDa gjenstår det å finne ut om Broder Nielssøn og hans opphav, jeg har søkt både her på digitalarkivet og FamilySearch, men har ikke klart å finne ut noe mer om ham. Er det noen som vet noe om ham?Atter en gang takk til deg Signe Marie.Mvh Siv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen, Siv, Tror kanskje jeg fant Broder også: Lenke Men det sier jo ikke noe mer om hvem han var...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Siv Eidevik

HeiTakker for de nye innleggene. Stor mulighet for at dere begge har funnet fram til Broder Nielssøn. Bare så synd at ikke navnet til bruden var med på den vielsen.Mvh Siv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive