Gå til innhold
Arkivverket

[#28223] Faren til Konstanse Karlsen f. 1.6.1899 i Oslo


Gjest Una Svamo
 Del

Recommended Posts

Gjest Una Svamo

Konstanse Karlsen født 1.6.1899 i Oslo. Jeg vetikke i hvilken menighet. Moren het RagnhildPetersen født i 1884 i Oslo. Er det noen somkan hjelpe meg med å finne faren hennes?m.v.h. Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Er du helt sikker på morens navn ? Det er en Konstanse Amalie født 01.06.1899, døpt Fødselsstiftelsen, men moren het Anna Emilie Nilsen, trolig død 1911 og født 1874, ikke 1884.Sikkert feil, men jeg nevner henne allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Takk Geir. Jeg er sikker på morens navn fornålevende slektninger av Konstanse har bekreftetdet. Men ingen vet farens navn. Foreldrene tilRagnhild het Peter Karlsen og CharlotteBertelsen.Hilsen Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Legger en link til FT Lenke som viser familienSer ut som Ragnhild var forholdvis ung da Konstanse ble født.Kan det muligens finnes noen farskapssak ? Prøv å ring Oslo Byarkiv kanskje de kan gi råd her.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Takk Solveig. Jeg har funnet den folketellingenså det er den rette familien. Konstanse bodde påNesodden til hun døde i 1977. Det står at huner født i Kristiania, men det kan jo være feil,kanskje hun er født på Nesodden.Mvh. Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Nei, jeg tror det er en god mulighet for at jeg hadde riktig dåp. Konfirmasjonen på Nesodden forteller at Konstanse Emilie Karlsen, født 01.06.1899, hjemmedøpt samme dag, dåpen stadfestet 04.06.1899 i Kristiania, var datter av 'Gaardsgut Karl Hansen' og 'Anna Emilie Hansen'. (Nesodden Mini Fa 0009 f.238 no.18)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Det ser ut som du har rett Geir i og med at duhar funnet konfirmasjonen hennes. Her har dufunnet noe som selv ikke hennes nærmeste familiehar visst om. De har alltid trodd at det varRagnhild som var hennes mor i og med at hunvokste opp hos Ragnhilds foreldre. Står det hvorforeldrene kom fra og når de var født? Tusentakk skal du ha for opplysningen.M.v.h. Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ved dåpen står det at faren er døpt 1874 med spørsmålstegn foran og bak, barnemoren tydeligvis usikker. Hun har heller ingen adresse på ham. Selv skal hun være født 06.09.1873 og bodde på dette tidspunkt i Forgenfrigade 18. Bak moren navn står det i parantes et kors med 1911 og spørsmålstegn bak.) Som ved konfirmasjonen står det Ug: Gaardgut Karl Hansen og P. Anna Emilie Nilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Jeg takker deg igjen Geir. Det kan virke som det ikke var noe varig forhold mellom foreldrene og at hun har blitt satt bort til fosterforeldre. Jeg får forsøke å finne mer om moren da jeg nå har fødselsdatoen.M.v.h. Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.