Gå til innhold
Arkivverket

[#28238] Problemer med bruk av Digitalarkivet


Gjest Geir Tverå
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Tverå

Jeg lurer på om det bare er jeg som har problemer ved søking i Digitalarkivet, og hva jeg skal gjøre for å løse problemet. Det har jo fungert greit tidligere. Bruker IE og WinXP.Hvis jeg er inne på debattforumet og velger å vise de 50 (eller100) neste meldingene, skjer det ingenting. Får en melding nedest til venstre om at det er feil på siden.Dersom jeg går inn på siden for folketellinger og velger fylke, skjer det ingenting - se ovenfor.Søkeresulateter i folketellingene viser bare 10 treff i gangen. Når jeg får opp et søkeresultat som inneholder mer enn 10 personer, får jeg ikke opp de neste 10 - ingenting skjer, kun melding om at det er feil på siden.Jeg skjønner ikke at det skal bli slik uten at jeg har endret innstillingene på maskinen... Ligger feilen hos Digitalarkivet? Kan ikke se at andre plages med de samme problemene.Håper på en oppklaring! Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi har ikke fått melding om denne type feil hos andre så her må du sjekke innstillingene i nettleseren og evt. internettilkoblingen din.Jeg vil tro du har stengt av tillatelsen/aktiveringen av skripter.For å bla i debattforaene og for å velge fylke i databaseveljaren kreves det at du tillater at et javascript får kjøre en automatisk oppdatering av siden. Hvis du har slått av den tillatelsen så vil ikke det være mulig å oppdatere siden og du vil få feilmelding.Gå inn på Alternativer for Internett i Internet Explorer og se hva du har aktivert/deaktivert under fanen Avansert og evt. på sikkerhetsnivået.Det er også viktig at du bruker en relativt nylig versjon av IE. Selv bruker jeg 6.0 og den fungerer fint.Du får ikke bla til Neste side når du har et spørreutvalg som er større enn ti treff er det så? Får du feil på alle 'knappene' over og under dataene eller bare navigerings-knappene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Jeg fant til slutt ut av det. Problemet viste seg å ligge i brannmuren. Aktivering av skripter har aldri være stengt. Løsningen lå i å tillate pop-ups for Digitalarkivet.Jeg bruker forresten IE 6.0 jeg også.Når det gjelder det siste spørsmålet ditt, så er svaret ja. Søk-knappen virket, men knappene for forrige side, neste side, analyse, utskrift osv. var døde - MEN IKKE NÅ LENGER!:-) Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.