Gå til innhold
Arkivverket

[#28332] Johannes Olsen Bustevold/Jordal og Malene Christine Salvesen


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Jeg kan ikke finne Johannes Olsen Bustevold/Jordal og Malene Christine Salvesen gift i Bergen. Men de får fire døtre i Bergen.Severine Johanne f. 22. jan. 1835 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&gardpostnr=4905&merk=4905#ovre>Lenke , Oline Johanne f. 11. sept. 1837 Lenke (g. m. Thomas Olsen [sævell]), Ingeborg Nicoline f. 6. jan. 1844 Lenke og Elisabeth f.24. april 1848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei! Du skal ikke lenger enn til Åsane for å finne Johannes Olsen. Han ble døpt i Åsane kirke 27.05.1807. Foreldre: Ole Monsen Birkeland, f.1773 på Birkeland i Åsane, døde på Bustevollen, Haugland i Arna 1854. Gift 02.07.1797 med Anna Olsdatter Hjortland, døpt 09.08.1773 i Åsane kirke og døde på Bustevollen, Haugland i Arna i 1838.De var paktere på Jordal i Åsane ca 1799 til 1813. Johannes Olsen og Magdalene Kirstine Sivertsdatter Salvesen finner du gift 14.02.1833 i Korskirken.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Tusen takk! Jeg ble så opptatt av Jordal, tenkte Jordal Amfi og trodde derfor det var på østlandet et sted. Men jeg fant de selfølgelig nå som gifte. Og da var det lett å følge Magdalene Kristine Sivertsdatter Salvesen tilbake til kjente personer som Peder Pederson Montagne og Else Hansdatter Lillienskjold, Elses foreldre har jeg i treet fra før av :-)Dåpen hennes: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=2doep1668&gardpostnr=18567&merk=18567#ovre>LenkeForeldrene hennes i 1801-tellingen: LenkeDåpen til mormoren: LenkeDåpen til mormorens far: LenkeOg hans mor fant jeg her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.