Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#28349] Hjelp til oppslag født 1815, trolig sør i Østfold.

Recommended Posts

Gjest Rigmor  Waler Iversen

Hei Ellef :)Jeg fant på FS Frederich Julius Waitz f. 15 mai 1815(skal kanskje være mars) dpt. 28.mai 1815 Tønder. Hans foreldre er:Sigismund Conrad Engelhart Waitz og Juliana Maria Christine Salvetern.Han gifter seg iflg. samme kilde 29 år gml. 16.februar 1844 i Idd; Østfold med den 25 år gamle Elisabeth Sophie Jensdatter.*Smil* fra Rigmor

Gjest Ellef Ellefsen

Hjertelig takk for svaret.Der fallt siste brikke på plass i et Anetre jeg har et kopi av. Treet er tegnet i 1850, og endel grener og kvister er dekket av løvbladene, slik at alle linjene ikke er så lette å finne. Var nok i sin tid tegnet for slektninger, som fra før kjente slektsforholdene.Mvh Ellef Ellefsen.

Gjest Ellef Ellefsen

Hei igjen Eigil!Stemmer nok det. En av hans sønner ble døpt i Berg, og etter hva denne sønnen sjøl opplyste til telleren i senere folketellinger var denne sønnen født i Idd.(Dette spørsmålet var i forbindelse med annet innlegg jeg hadde ang. tyske våpenskjold på 1700-tallet)Mvh Ellef Ellefsen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.