Gå til innhold
Arkivverket

[#28349] Hjelp til oppslag født 1815, trolig sør i Østfold.


Gjest Ellef Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Søker forldrene til Friedrich Julius Waitz (Waits). Han var født 15.mars.1815. Mulig i Fredrikshaldområdet.Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor  Waler Iversen

Hei Ellef :)Jeg fant på FS Frederich Julius Waitz f. 15 mai 1815(skal kanskje være mars) dpt. 28.mai 1815 Tønder. Hans foreldre er:Sigismund Conrad Engelhart Waitz og Juliana Maria Christine Salvetern.Han gifter seg iflg. samme kilde 29 år gml. 16.februar 1844 i Idd; Østfold med den 25 år gamle Elisabeth Sophie Jensdatter.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hjertelig takk for svaret.Der fallt siste brikke på plass i et Anetre jeg har et kopi av. Treet er tegnet i 1850, og endel grener og kvister er dekket av løvbladene, slik at alle linjene ikke er så lette å finne. Var nok i sin tid tegnet for slektninger, som fra før kjente slektsforholdene.Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei igjen Eigil!Stemmer nok det. En av hans sønner ble døpt i Berg, og etter hva denne sønnen sjøl opplyste til telleren i senere folketellinger var denne sønnen født i Idd.(Dette spørsmålet var i forbindelse med annet innlegg jeg hadde ang. tyske våpenskjold på 1700-tallet)Mvh Ellef Ellefsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.