Gå til innhold
Arkivverket

[#28459] Skifte i Sunnhordland, Haldor Kolthaug Dommersnes


Gjest Helga Kallevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Helga Kallevik

Hei!Er det mulig å få vita noko om desse skifta? Er dette dei 2 same personane?5101 Haldor Jonsen Koldthaug Dommersnes Fjære 628b A.a.10 1792-17965102 Haldor Kolthaug Dommasnes Fjære 628b A.a.10 1792-17965103 Anna Johannesdtr Koldthaug Dommersnes Fjære 628b A.a.10 1792-17965104 Anna Kolthaug Dommasnes Fjære 628b A.a.10 1792-1796Takknemmelg for hjelp!Mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er samme skifte det er vist til. Skiftet er sluttet 13. juli 1793. Haldor Jonsen hadde først vært gift med Ingeri Monsdatter, og hadde fra det ekteskapet Mons Haldorsen Koldhougen under Dommesnes, og Kari H., 26 år, tjener på Hegge i Fjelberg. Fra ekteskapet med Marite Rasmusdatter hadde han en sønn Jon H., 22 år, i Bergen, en datter Ingeri H., gift med Jon Olsen i Bergen, og Astri H, 24 år.I ekteskapet med Anna Johannesdatter, som døde kort før Haldor, hadde han sønnen Johannes, 14 år, tjener på Fueland i Fjelberg, og døtrene Marite, 18, tjener på Wieland, og Eli, 16 år, tjener på Weastad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne A. Larsen

Dette var interessant. Haldor er også en fjern slektning til meg. Kan du ta kontakt med meg på mail; maalarse@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Eg har diverre ingenting meire om desse personane. Trudde fyrst at det kunne vera ein samanhang med ei Ragnhild Haldorsdatter som var fostedatter av Hans J. Dommersnes som flytte til Kinn, Sveio.Eg har i ettertid funne ut at det var feil. Ragnhild var truleg datter av Hans Jenson Vika frå Vika på Bømlo, men som seinare busette seg i Sveio. Eg har eit innlegg under brukarforum om desse.Skifte her hjelpte meg også å utelukka Ragnhild som datter av Haldor Dommersnes.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.