Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#28483] Finner ikke giftermålet..

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Er dette en aktuell Gulbrand? F.t. 1801 for Jevnaker, Jevnaker pr.gjeld, Lunner sogn [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10532&gardpostnr=114&personpostnr=2457&merk=2457#ovre>Lenke. Det finnes to Gulbrand til som er 3 og 2 år: Lenke og

Gjest Wenche Simensen

Hei,og takk for respons alle sammen. Jeg skal sjekke disse opplysningene nærmere. Gulbrand Olsen er far til Berte Gulbrandsdatter f 26.09.1875. Hun brukte også navnet Berte Gulbrandsdatter Greftegrev. Han er på 7 generasjon i min anetavle. Fant ikke giftermålet,så jeg håpet på litt hjelp :o)

Gjest Hans Myhre

Hei Wenche, jeg skjønner at du har en Gulbrand Olsen f. 1798 og at den samme er på Greftegrev i 1801. Problemet er at denne ikke er gift før 1825 i Lunner/Jevnaker. Da er han i så tilfelle ungkar hvis han er far til Berthe f. 1825. Hvor har du opplysningen om hennes fødsel fra når du tydeligvis ikke er sikker på foreldrenes navn?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.