Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#28485] Noen som vet hvem Malene Olsdtr Haugseie og David Olsen Haugseie var?

Recommended Posts

Gjest liv hauge

Disse to fikk i følge FS datteren Kari Olsdatter Haugseie døpt 17 juni 1821 i Gran,Oppland. Malene og David Olsen Haugseie er også nevnt under temaet Olava ThosenLenke Er interresert i alt av opplysninger om disse to. Hilsen Liv

Gjest Tale Marie Eriksen

I DA har jeg funnet følgende under døpte i Gran 1815-1824: Kari (U) døpt 17.jun 1821, foreldre: David Olsen og Malene Olsdatter Hougseie - begges 1.leiermål, faddere: Ingeborg Stensrud, Erich Stensrud, Goro Hougseie, Gulbrand Næseie og Hans Venaasen.Dette kan være Malene Olsdatter: Mallene døpt 11.aug 1793 i Næs kirke, Gran. Foreldre: Ole Andersen og Siri Gulbrandsdatter på Stensrud på Westaasen. Faddere: Thord Erichsen Wenaasen, Halvor Olsen Brunstad, Iver Olsen Kios, Kirsti Arnesdatter Wenaasen og Rangdi Gulbrandsdatter Houseie. (kilde: Døpte i Gran 1787-1804 (DA))Ole Andersen og Siri Gulbrandsdatter fikk også barna Goro (døpt 21.09.1788), Gulbrand (døpt 24.10.1790), Anders (døpt 05.06.1797), Sirie (døpt 28.06.1801) og Olia (døpt 26.08.1804). Bosted: Grynmyhrseie (Goro), Stensrud (Gulbrand og Anders) og Hougseie (Sirie og Olia).David Olsen finnes ikke døpt i Gran i perioden 1787-1804.Mvh. Tale Eriksen

Gjest liv hauge

Tusen takk for svar og god informasjon.Dette kan godt være den Malene jeg leiter etter.Jeg er ikke så dreven på dette feltet,så det er godt å få litt hjelp.Men hvordan går jeg fram for å finne ut om dette er de riktge personene?Tenker da på Malenes foreldre og søsken.Kari,som ble døpt 1821 er min tippoldemor,men hva står (U) for,utenfor ekteskap? Når det gjelder David Olsen-har noen forslag til hvordan finne ut mer om han? Mve Liv

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.