Gå til innhold
Arkivverket

[#28485] Noen som vet hvem Malene Olsdtr Haugseie og David Olsen Haugseie var?


Gjest liv hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest liv hauge

Disse to fikk i følge FS datteren Kari Olsdatter Haugseie døpt 17 juni 1821 i Gran,Oppland. Malene og David Olsen Haugseie er også nevnt under temaet Olava ThosenLenke Er interresert i alt av opplysninger om disse to. Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale Marie Eriksen

I DA har jeg funnet følgende under døpte i Gran 1815-1824: Kari (U) døpt 17.jun 1821, foreldre: David Olsen og Malene Olsdatter Hougseie - begges 1.leiermål, faddere: Ingeborg Stensrud, Erich Stensrud, Goro Hougseie, Gulbrand Næseie og Hans Venaasen.Dette kan være Malene Olsdatter: Mallene døpt 11.aug 1793 i Næs kirke, Gran. Foreldre: Ole Andersen og Siri Gulbrandsdatter på Stensrud på Westaasen. Faddere: Thord Erichsen Wenaasen, Halvor Olsen Brunstad, Iver Olsen Kios, Kirsti Arnesdatter Wenaasen og Rangdi Gulbrandsdatter Houseie. (kilde: Døpte i Gran 1787-1804 (DA))Ole Andersen og Siri Gulbrandsdatter fikk også barna Goro (døpt 21.09.1788), Gulbrand (døpt 24.10.1790), Anders (døpt 05.06.1797), Sirie (døpt 28.06.1801) og Olia (døpt 26.08.1804). Bosted: Grynmyhrseie (Goro), Stensrud (Gulbrand og Anders) og Hougseie (Sirie og Olia).David Olsen finnes ikke døpt i Gran i perioden 1787-1804.Mvh. Tale Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liv hauge

Tusen takk for svar og god informasjon.Dette kan godt være den Malene jeg leiter etter.Jeg er ikke så dreven på dette feltet,så det er godt å få litt hjelp.Men hvordan går jeg fram for å finne ut om dette er de riktge personene?Tenker da på Malenes foreldre og søsken.Kari,som ble døpt 1821 er min tippoldemor,men hva står (U) for,utenfor ekteskap? Når det gjelder David Olsen-har noen forslag til hvordan finne ut mer om han? Mve Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.