Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Heidi Økern

[#28595] Norsk Fangeleksikon. Grinifangene

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Jeg lurer på om noen kunne tenke seg å gjøre noen oppslag i denne boka for meg? Jeg sitter nemlig med et kort som sannsynligvis er laget av norske fanger i Fühlsbüttel under 2. verdenskrig og det har signaturene til flere av dem. Det jeg lurer på, er om alle kom hjem igjen, og vil ikke det da stå i fangeleksikonet (om de var via Grini)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Jeg kan godt slå opp for deg. Det som står der er fangenr., navn,yrke,hjemsted,fødselsdato,arr.dato,oppholdstid på Grini og grunn til arr. Min e-post er c-scha@frisurf.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Økern

Supert. Har sendt deg en mail. Takk skal du ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Harald Jonson

Jo, det står hvem som omkom i fangenskap og hvem som opplevde frigjøringen i 'Grinifangene'.Ellers kan du kanskje finne 'Nordmenn i fangenskap 1940-1945 : alfabetisk register' i en bokhandel. Den kom ut på Universitetsforlaget i 2004 så det burde ikke være umulig ;-)mvh Per Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Økern

Du store,- så fint. Ante ikke at boka fantes, så takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.