Gå til innhold
Arkivverket

[#28631] Oppslag kirkebok Borge (Tune/Sarpsborg) døpte - Min bestemors søsken


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :)Har noen mulighet til å gjøre oppslag for meg i kirkebok for Borge (Tune/Sarpsborg)over døpte i tidsrommet 1877-1895?Mine oldeforeldre bor på Kjølberg søndre i FT 1900 for BorgeLenkeDe står oppført med døtrene Ingeborg f. 1886 Antonie f. 1889 og Bertha f. 1895Pleiedatteren Klara Hansine f. 1896 er deres barnebarn, og min bestemors 'uekte' datter.Min bestemor Anne(a) Sofie Andreasdatter var f. 30.oktober 1877 Sarpsborg, og dpt. 2.desember 1877. (Hun ble født ca 4 mnd. før mine oldeforeldre inngikk ekteskap 20.februar 1878 Borge,Østfold)Jeg skulle gjerne visst hvornår min bestemors søsken Ingeborg, Antonie og Bertha ble døpt.Jeg lurer også på om min bestemor kan ha hatt flere søsken enn de som bor på Kjølberg i 1900.Det er jo 9 år mellom min bestemor Anne Sophie f. 1877 og den neste søsteren Ingeborg f.1886, så man skulle kunne tro at hun kan ha hatt flere søsken enn de ovenfor nevnte.Forsøkte søk på FS med Andreas Kristiansen (far) og Sørine Andersdatter (mor), men da kommer bare min bestemor Anne Sophie opp.Har noen mulighet til å hjelpe meg her?Med vennlig hilsen og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anne Marie Sandhaug

Hei Rigmor Dette fant jeg i Borge kirkebok: Nr. 96, født 5.juli, døbt 8.aug. 1886: Ingeborg Andrea. Foreldre: sagarb. Andreas Kristiansen og H. Sørine Andersdatter paa Sellebakk. Faddere: Moderen, enke Antonette Kristiansen,Sandesund, høvelmester Karsten Larsen, Sellebakk, tomtearb. Carl Andersen, Sannesund, sagarb. Ole Andersen, Sellebak.Nr. 41, født 11.juli, døbt 18.aug. 1889: Johanna Antonie. Foreldre: Tomtearbeider Andreas Kristiansen f. 1856 og h. Sørine Andersdatter f. 1856.Ægteviet 20.2.78.Bosted:Sellebakk. FAddere:Kone Antonette Kristiansen Sandesund, Pige Johanne Hansdtr. Sellebak, Tomtearb. Karl Andersen Sandesund, sagarb. Carl Johannesen Sellebak, maskinist Ludvig Fritson(usikkert etternavn), ib.Nr. 52, født 13.juni, døbt 11.aug.1895:Bertha Marie. Foreldre: Teglverksarb. Andreas Kristiansen og H. Sørine Andersen, ægtev. i Borge 1878. Faddere:Barnets moder, kone Grethe Helgesen, sagarbeiderne Ole Andersen, Anton Hansen og Jhan Antonsen, alle paa Sellebak.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor  Waler Iversen

Så flott Anne Marie :)Tusen hjertelig takk skal du ha for at du kikket for meg. det ble jeg veldig glad for.Stort *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.