Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#28678] Spørsmål til Rita Hole.

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Hei Terje !Jeg fant vielsen i Aremark i 1834.Ungkarl Niels Amundsen 26 år Trollesund og pigen Ane Joensdt. 33år ibid.(her står det hvor hun er født,har problemer med å tyde det,ser ikke ut som hun er fra Aremark?) Viet 29 juni.Forlovere : Niels Nielsen Bøen og Elef Johnsen Sandbeck.Jeg skal prøve å finne ut mere !Rita

Gjest Rita Hole

Her er Niels Amundsen dåp:1808 døpt 10 januar Trollesund u/Torp i Øymark. NIELS Foreldre: Amund Nielsen og Gundhild Thorsdatter.Faddere: Kari Olsdatter, Peder Amundsen Krogstad, Berthe Thorsdatter og Niels Thoresen Bøen.Konfirmert 1824 på Krosbye.Foreldrene bodde fortsatt på Trollesund.-Fant en sønn JOHAN født 9 okt.døpt 18okt. 1835 på Bøenplads. Niels Amundsen og Anne Johnsdatter.Faddere : Marthe Iversdatter Braarud, Christine Amundsdatter fra Rødenes, Christine Jørgensdatter Braarud, Niels Nielsen Bøen og Ole Amundsen ibid.Så var det Anne Johnsdatter da ? Har problemer med å finne den rette på bakgrunn av de få opplysninger jeg fant ved vielsen.Har du flere opplysninger,evt. flere søsken av Johan som jeg fant?Rita

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.