Gå til innhold
Arkivverket

[#28681] Jakob Myklebostad Abrahamsen Steigen


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Jakob står oppført i bygdeboka som bosatt i Myklebostad, han var født i 1753.Noe videre om hans foreldre står der ikke.Det jeg har er en Abraham Myklebostad, født 1721 som hans far.Er dette riktig og kan noen suplere med kone og eventuelt forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Har du flere opplysninger? Jeg finner et skifte på Mikkelbostad i Engeløy i 1811. Skiftet er etter Jacob Abrahamsen, ektefelle Karen Andersdatter og arvinger: Jacob Jacobsen 6 år Aletha Jacobsdatter 15 år Ellen Margrethe Jacobsdatter 12 år. Dette er den eneste Jacob Abrahamsen på Mikkelbostad. Din Jacob skal være født 1753 og da må barna i skiftet sies å være svært unge i forhold til farens alder.Kan dette stemme? Jeg kan lete videre hvis du har litt mer om Jacob. Vennlig hiklsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner disse barna i FamilySearch, Vital Records IndexAndreas Dass Christening: 12 Aug 1792 Place: Steigen, Nordland, NorwayParents: Father: Jacob ABRAHAMSSONMother: Karen ANDERSDR SCHAU--------------------------------------------------Aletha Maria Birth: 20 Apr 1795 Place:Christening: 04 May 1795 Place: Steigen, Nordland, NorwayParents: Father: Jacob ABRAHAMSSONMother: Karen ANDERSDR--------------------------------------------------Ellen Margrethe Christening: 29 Jul 1798 Place: Steigen, Nordland, NorwayParents: Father: Jacob ABRAHAMSENMother: Karen SCHAU--------------------------------------------------Maren Kirstina Christening: 13 Jun 1802 Place: Steigen, Nordland, NorwayParents: Father: Jacob ABRAHAMSSONMother: Karen ANDERSDR SKAU--------------------------------------------------Jacob Andreas Christening: 22 Apr 1804 Place: Steigen, Nordland, NorwayParents: Father: Jacob ABRAHAMSSONMother: Karen ANDERSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Karen (ANDERSDATTER SCHAUG)Christening: 12 Apr 1770 Place: Steigen, Nordland, NorwayFather: Anders SCHAUG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Anders Schau er nevnt i et skifte etter Henrich Kløbo, Lervigen i Engeløy. Skiftet fant sted i 1761 og det er en rekke personer listet opp. Anders Schau, Engeløy er gift med Marith Andersdatter som er søskenbarn av avdøde. IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Takk for alle svar.I følge mine opplysninger så var det 17 års aldersforskjell mellom jakob og hans kone Karen.Jeg har navnene på alle barna og foreldrene til karen Skau.Men derifra og videre forfedre har jeg ikke.Kun det vage linket til mulig far til Jakob Abrahamsen,nemlig Abraham Myklebostad født 1721 og en mulig Fru Abraham født 1725.Det der med skifte etter Kløbo virket innteressant å få vite noe om.På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Skifte etter Henrich Kløbo, Lervigen i Engeløy – 1761.Ole Pedersen Kløbo, farbror av avdøde.Aleth Olsdatter, Schoug, søskenbarn av avd g m Christopher Enochsen.Dordi Olsdtr, Løwogen, 30 år søskenbarn.Karen Olsdtr; Bøe, faster.Dordi Christophersdtr, Bøe, søskenbarn, g m Tore Larsen.Gjertrud Olsdtr, faster av avdøde. Etterlater seg 2 sønner som oppholder seg i Vesterålen.Anders Andersen Berg, morbror av avdøde. Død. Marith Andersdtr i Engeløy, søskenbarn av avdøde g m Anders Schaug.Elen Andersdtr, Fure, søskenbarn g m Peder Edisen. . Berit Andersdtr, Gylset, moster av avdøde. Død.Ole Jacobsen; Waag, søskenbarn av avdøde. Myndig.Anna Andersdtr, Brewigen, moster av avdøde. Enke.Morens halvsøster.Peder Andersen; Soursfjord, morbror av avdøde. Død. Morens halvbror.Ole Pedersen, Soursfjord, søskenbarn av avdøde. Myndig.Dordi Pedersdtr, Soursfjord, søskenbarn g m Tomas Hansen. . Peder Jensen, Holchestad, søskenbarn av avdøde.Maren Andersdtr, Brendvigen, moster av avdøde. Morens halvsøster . Randi Andersdtr, i Engeløy, moster av avdøde. Død. Morens halvsøster.Anne Jonsdtr, i Engeløy, søskenbarn av avdøde. Enke.Birthe Jonsdtr, i Engeløy, søskenbarn av avdøde. Død.Helge Michelsen, Øines. Død. Birthes sønn.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Hei IngerDet var mange navn og forholde seg til der ja.Jeg ble ikke så mye klokere.Men jeg fant jo ut hvem Marit Andersdatters far var.Men jeg vil fortsette fra i går og etterlyse forfedre til Jakob Abrahamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

En rask titt gjennom skiftene for Steigen og Engeløy - finner ingen Abraham som kan passe i alder.Kan han være fra andre steder? Lettere å lete hvis du har flere opplysninger.Det er et stort antall Abrahamer i området. IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Hei Det jeg har av opplysninger om Jacob er.Jakob Myklebostad Abrahamsen, født 1753.Så jeg antar at han er født på Myklebostad i Steigen.Hans far som jeg har opplysninger om (hvis de da er korrekte)het Abraham Myklebostad, født 1725 Steigen.Det jeg søker er forfedre til jakob.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.