Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#28725] Kirkebok for Eidskog,Hedemark

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Kan noen hjelpe meg å slå opp i kirkebok for Eidskog i Hedemark, og sjekke hvemsom er faren til Arne f. 27/7 1887.Jeg har funnet en Arne Andreassen f. i 1887 på 1900 tellinga, og han har en far som heter Andreas Arnesen, f. 1856. 'Min' Arne tar senere etternavnet Arnesen og heter Arne Arnesen da han gifter seg i Røyken på 1900 tallets beg., og dør 13/3 1975 .Begr. på Slemmestad. Om jeg nå går ut ifra at hans far het Andreas Arnesen, så har jeg 3 stk Andreas Arnesen i Eidskog på 1865 tellinga. De her hhv. 8,9 og 10 år gamle. Er det noen som kan sjekke i kirkeboka for meg, og se hvor gammel faren til denne Arne f. 27/7 1887 er, ev. når født,så jeg kan finne riktig familie videre? mvh Gro Hjelle

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/114332-28725-kirkebok-for-eidskoghedemark/
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Gro. Arne Andreassen f. 27. juli 1887 Pellerud, Lunderby i Eidskog. Foreldre Andreas Arnesen f. 1856 hustru Martea Amundsd. f. 1856 Meskun, Østfjell. Familien er i Eidskog bygdebok oppført under Teppa, Midtskog. (E.III.s.597. Arne ble far til Gunda f. 7. januar 1912 Jerntjernbraåten, Grasmo i Eidskog. Mora var Gina Tostensd. f. 10. juli 1888 Jansrud, Ilag. Finn

Gjest Gro Hjelle

Takk for hjelp til å komme videre! Men var Arne gift med Gina Torstensd., som han fikk barn med? Jeg har nemlig Arne som gift med Signe Nilsdatter i Røyken, og de får et barn i 1916. Betyr det nå at slekta er blitt utvidet,men en ekstra grein?mvh. gro

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.