Gå til innhold
Arkivverket

[#28748] Anna Gustavine Katrine Hansdtr f. i Kristiania 1855


Gjest Vigdis Kverndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Kverndal

Er det noen som har mulighet til å sjekke opp hvem som er foreldre til Anne G. K. Hansdtr ? Jeg lurer på om hun er datter til en Hans Hansen som kom fra Sverige.MVH Vigdis Kverndal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det var pussig. Riktignok foretok jeg en lyn-lesning, men jeg fant ingen ved det navnet i Christiania i 1855. Hva er kilden til det fødselsåret og navnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Kverndal

Beklager så mye, jeg har kommet i skade for å gi Anna G. K. feil fødselsår. Jeg finner i Brevik kirkebok et ekteskap: 24 jan 1904, jørgen Brondstad Amundsen, stuert i Brevik født i 1882, far Matros Olaus Amundsen og Anna Gustavine Katrine Hansen, tjenestepike i Brevik, født i Kristiania i 1885 far sadelmaker Hans Hansen. Jeg leter etter etterslekt til tre brødre som kom til Norge og slo seg ned i Eidanger Breviksområdet. Det er mulig det fantes en fjerde bror som dro til Kristiania før han kom til Brevik.De tre brødrene som kom til Norge: Carl ca 1853, Oluf Bernhard ca 1865 og Adrian ca 1871. Det er en liten mulighet for at det dro en Hans til Kristiania ca 1871Hilsen Vigdis Kverndal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.