Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#28801] Lundesæter i Solør

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Øye

Takk for svaret, men jeg er fortsatt forvirret. Jeg leter etter noen som kalte seg 'Bastaasen' (som er et registrert bruk i 1865 og 1900 tellingen, men som jeg ikke finner at brukerne stemmmer overens med de jeg leter etter), og i følge gamle fortellinger er Lundeseter (Lundesæteren) nevnt mange ganger. Ligger gården Bastaasen i Lundeseter, eller i nærheten?

Gjest Lars Ove Øye

Ja. Jeg leter etter: Anna Ingeborg Olsen f 5 mai 1882, død 17 aug 1962. Brukte bare navnet Ingeborg Olsen i folketellingen 1900, da var hun tjenestepike i Kristiania. Hun ble gift Pettersen, men hennes far het sannsynligvis Ole eller Olsen (og det het halve Solør på den tiden)Hun brukte i voksen alder navnet BASTAASEN også, og Lundesæter er også nevnt. Jeg vet hun hadde mange søsken, men kjenner bare til navnet på to. Laura (eldre) og Johannes (yngre)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.