Gå til innhold
Arkivverket

[#28858] Vefsn og Baathole


Gjest Kjetil Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Arntzen

Jeg søker etter foreldre til Marrith Nielsdatter Baathole. Hun døde i barselseng 20.3.1749 og var antageligvis bosatt på Jomfruremma??? Når var hun født? Hun var gift med Joseph Nielsen f. 1682 på Forsmo, han døde på Jomfruremma og han var også bosatt der i 1765.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Marit Nilsdatter er nevnt i skiftet etter faren Nils Nilsen på i Brattlia i 1748. Hun ble gift med Joseph Nilsen i 1747. Joseph ble gift på nytt i 1751 og bodde en periode på Jomfruremma, før vi i 1769 finner ham på Kulstad. Han var trolig døpt i 1716.Marits dåp kan jeg ikke finne. Sannsynligvis var hun døpt i slutten av 1720-årene hvor vi vet at kirkeboka har endel hull, og dersom det ikke er oppgitt alder ved død, er jeg redd du ikke kommer så mye nærmere et svar. Men så veldig gammel kan hun neppe ha vært; gift i 1747 og bare ett barn.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Han ble gift med Brynhild Kolbeinsdatter, enka etter Hans Larsen på Jomfruremma, og fikk 7 barn på kjøpet.Jeg ser at Joseph og Brynhild hadde sønnen Niels (født 1749!!??). Jeg kjenner ikke til flere barn. Brynhild var da i midten av 40-årene, så det ble vel ikke flere...Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.