Gå til innhold
Arkivverket
Gjest M. Nicolaisen

[#28973] Hjelp til å finne giftermål i Kristiansand ca. 1874-1877

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg trenger hjelp til å finne giftermålet til Mina Olsdatter og Peder Arnesen. Mina skal i følge 1900-tellinga for Grue; være født 1851 i Kristiansand. Peder Arnesen er i følge samme tellinga født 1844 i Grue. Giftermålet finner antakelig sted i Kristiansand mellom 1874; da kom Peder hit, og 1877; da deres første barn; Arne, blir født.Jeg har tidligere postet en etterlysning etter Mina Olsdatter og hennes aner, her på brukerforumet. Da ble det poengtert at det ikke er noen Mina å finne i Kristiansand på dette tidspunktet. Mina er derfor muligens kun et kallenavn, eller en forkortelse. Derfor er det kanskje lettere å se etter Peder Arnesen.Håper noen kan hjelpe meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest M. Nicolaisen

Prøver igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Vielser i Kristiansand 1867-1880 finner du her (velg 'refine search' i øvre høyre hjørne):LenkeDet er ingen treff på Peder Arnesen. Står det ingen opplysninger om vielse i kirkeboken ved sønnen Arnes dåp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Kanskje denne linken fungerer?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torleif Odland

Det kan nok tenkes at de kan ha hørt til et annet sogn i Kristiansand. (Oddernes) Dersom du ligger inn en mail på torl-o@online.no så skal jeg innom Statsarkivet i Kristiansand første uke av april,dersom du ikke til den tid har løst problemet da, for det er fort gjort å finne ut om paret har hatt et giftermål bl.a. i Oddernes. Mvh. Torleif Odland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest M. Nicolaisen

Takk for svar, begge to!Jeg har ikke dåpsopplysninger om sønnen Arne, vet bare at han er født i 1877. Men det er jo godt mulig det står noe mer der.Og Torleif; skal sende mail.Igjen; takk begge to!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.