Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#28989] Romedal, Espa, Tangen: Nils Johnsen f. 21.07.1814

Recommended Posts

Gjest R. Hagen

Jeg er på utkikk etter foreldrene til Nils Johnsen som skal være født 21.07.1814 i Romedal. Min Nils skulle i allefall ha giftet seg 29.06.1841 (han: lillehovseie) med Hellene Olsdatter f. 1814 N. Nestneseie på Espa (hun: Skaveneie på Tangen). Begge døde i Romedal.Er det min Nils som døpes 31.7.1814? Se LenkePå forhånd takk!

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ja, den Niels som døpes iflg. lenken din, er født 21.07.1814 (Romedal Mini 2 p.8 no.20). Navnene på foreldrewne er riktig skrevet.Det som ikke står på FS er at foreldrene er husfolk på Lillehofs Eie.Dette er iflg. Romedalboka 4 s.246 Lillehovshagen der familien står opplistet, dessverre med 'normering' av navnene.I samme bind s.248 under Kalvløkken finner vi Niels' familie.Men kontrollér datoene i bygdebøkene for Romedal, de er ikke alltid riktige.

Gjest R. Hagen

Står det noe i Romedalsboka om opphavet til Jon Nielsen og Gunnild Gudmundsdatter (f.ca.1778)? Jeg finner Gunnild som tjenestefolk på Skogsrud i Stange ved FT1801. Jeg finner også vielsen til Jon Nielsen og Gunnel Gudmundsdatter 19.10.1803 Romedal i FamilySearch.Lurer også på Hellene Olsdatter f 12.02.1814 på N. Hestnæseie, som Nils Johnsen giftet seg med 29.06.1841 (hun; skaveneie, Tangen ved bryllupet). Hun skal være født på N. Hestnæs på Espa/Tangen i Stange. Hennes foreldre skal være Ole Larsen N. Hestnes og Anne Hansdatter. Er det noen som har flere opplysninger om disse?På forhånd takk!

• 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.