Gå til innhold
Arkivverket

[#29046] Erik Jensen Konnerud, beg 1800 ii Haug, Eiker. 74 år gml. Skifte avholdt hvor ?


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei..Jeg snublet over denne Erik Jensen Konnerud, som ble begravet i Haug kirke på Eiker 08.06.1800. Hans alder var da oppgitt å være 74 år.Hvis det var et skifte etter denne mannen. Vil jeg da måtte lete etter det i Skoger eller Eiker. Mest sannsynlig så bodde han vel på Konnerud, og da syns jeg det er pussig at han ble gravlagt på EikerBle skiftet avholdt som regel avholdt der man bodde ?? eller..Ha fortsatt en fin Påske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Du er brennsikker på at det står Konnerud? Ingen sjanse for at originalkilden sier Kopperud?Se her:Fra skifteprotokollen Eiker, Modum og Sigdal:Skotselv skifte 10/6-1800-fyrvokter Erich Jensen Flogsa plass er død.Enke: Kirsti GundersdatterEtterlatte barn:1) Marthe Erichsdatter enke tilstede2) Ingeborg Erichsdatter gift med Anders Kopperud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei Jon..Nei jeg har ikke sjekket orginalen, men det stemmer nok mere med Kopperud enn Konnerud..Jeg leter etter opphavet til ei Christine Eriksdtr, som var født/gift til Konnerud i Skoger. Og da passet denne som en far. Men jeg får nok lete igjen. Takk for svaret og fortsatt god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.