Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#29056] Einar Edvart Schønning f. 1890 i Bergen

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

Edvard Kristopher Schønning 1.5.1838 gift. 18.10.1862 med Marine Elisabeth Hildrum 12.2.1838. Sammen fikk de følgende barn:Olaf f. 4.7.1864 - d. 22.10.1867 Kristian f. 10.9.1865 Johanna M. f. 12.7.1867 - d. 29.10 s.å. Anna Eragna f. 18.10.1868 Kirsten M. Othelie f. 30.10.1875Edvard Schønning fikk også 3 barn i Bergen, alle født utenfor ekteskap. 2 med Kristine Olsen, Ester Constanse, som døde 1. mnd gammel og Einar Edvart døpt 11.5.1890 i Bergen. Han ble hentet opp til Bodø og vokste opp med sin far og stemor.På dåpsattesten til Einar Edvart står det at Kristine Olsen reiser med S/S Fiskeren og folketellingen for Bergen 1891 står hun oppført under merknad at hun forsørger Einar Edvart. Han var imidlertid plassert i fosterhjem hos Rasmus Martin Pedersen og Elisa Olufine Petrine Olsen.Kristine Olsen finner jeg ikke i noen folketelling i Bergen. Har heller ikke hatt hellet med meg andre steder - så langt. Er det noen som kjenner til denne Kristine?Stein

Gjest Carsten Schanche

Hei!Kan det muligens være hun som er her i 1885, hun er søster til Elisa Olufine[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=F81201&gardpostnr=18184&merk=18184#ovre>Lenkedåpen til ElisaLenkedåpen til Kristiane

Gjest Stein Ole Kjær

Hvis du ser på de to dåpslenkene Elisa og Kristiane, og så ser du på FT 1891 Bergen her: Lenke da ser du at Einar Edvart er pleiesønn hos denne familien, altså hos søstra til den potensielle Kristine Olsen. Hadde jeg nå bare greid å følge denne Kristiane Knudine fremover et stykke så kunne jeg evt. få bekreftet eller avkreftet at det evt. var henne.Stein

Gjest Stein Ole Kjær

Ville det være mest naturlig å tro at Kristine hadde født sine barn i 1887 og 1890 hjemme eller på en evt. fødestue el. lignenede. Og i såfall vil det være mulig å finne jordmorprotokoller el. i Bergen for denne perioden?Stein

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.