Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#29070] Skomaker Jakob Rasmussen, Lier, Bu. Oppslag kirkebok ca. 1824

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Brandt Øgaard

Hei! Er det noen som har mulighet til å gjøre oppslag i kirkebøker for Lier, muligens Sylling? Jeg er interessert i opplysninger i forhold til dåp, ca. år 1824, for min tippoldefar Jakob Rasmussen. Hvem var hans foreldre, hvem var faddere, hvor bodde familien? Muligens er dette samme Jakob som i barneflokken til Rasmus Jacobsen og Fredrikke Halvorsdatter Asdøl i tema 6624, innlegg nr. 8 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=6624&sok=lier&startnr=&antall=&spraak=>LenkeHer er ”min” Jakob med familie v/ FT i 1865:

Gjest Ragnhild Brandt Øgaard

Takk for svar, Grethe! Er dette fra FS? Ditt funn bekrefter samme foreldrepar som i tema 6624, med liste over åtte barn i innlegg 8. Den førstefødte ble kalt Sophie(1819), men hun døde som nyfødt. Jacob født i 1825 (eller døpt dette året)var fjerde barnet.Som nevnt i mitt første innlegg, het 'min' Jakobs førstefødte Fredrikke. Nå har jeg imidlertid funnet henne på FS, dåp i 1851, og hun har her navnet Fredrike Sofie. Oppkallingen i seg selv kan tyde på at dette er rett spor..Er takknemlig for fortsatt innspill! Er det noen som kan bekrefte Jacob Rasmussens dåp 23.01.1825 i kirkebok for Lier?Mvh Ragnhild

• 1 måned senere...
Gjest Maya Lillemoen

Hei RagnhildLier kirkebok, døpte 1825 side 3 nr. 16Finner en Jacob ekte, født 07.01.1825, døpt 23.01.1825 i Sylling. Foreldre er Rasmus Jacobsen og Frederikke Halvorsdtr. Bosted Asdøl eieFaddere er: Kari Aagesdtr. Kopperud. Mari Jonsdtr. Utengen. Christine Rasmusdtr. Hørte. Syver Jacobsen Mehren eie. Jacob Olsen Mehren.

• 9 måneder senere...
Gjest Maya Lillemoen

Mulig dette er din Frederike Sophie født 18 feb. 1851, døpt 16 mars 1851 i Sylling. Foreldre: Jacob Rasmussen og Marte Amundsdtr Bosted: Enger eie Faddere: Mate ?? Tollefsdtr Enger, Berte Maria Rasmusdtr Opsahl, Rasmus Jacobsen Enger Eie, Anders Christoffersen, Hans Rasmussen Enger eie

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.