Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#29107] Anne Catrine Torgersdatter, Hurdal

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

Hei. Dette kan være den jeg leter etter. Det eneste jeg er litt i tvil om er at hun også benytter Anne som fornavn. Cathrine Torgersdatter som jeg leter etter og som er født i Hurdal fikk to barn utenfor ekteskapet i Grue i Solør, 25.03.1819 og 20.06.1821. Da hun døper min oldemor, Mathea Tostensdatter ble det opplyst at det var morens 3. barn utenfor ekteskapet. Hun har bare født to barn i Grue, har hun fått et barn utenfor ekteskapet i Hurdal? Når hun gifter seg i Grue den 17.11.1833 med Tosten Jonsen står far oppgitt som Torger Hurdals. Finnes det flere opplysninger om henne i Hurdal ??Mvh Turid

Gjest Turid Christiansen

Hans, har du kirkebøkene for Hurdal. Hvis så er kan du se etter giftemålet for Cathrines foreldre, Torger og Marte. Ifølge FS ble de gift 11. mars 1778 i Hurdal. Er interessert i opplysninger om foreldre etc. hvis dette står.Turid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.