Gå til innhold
Arkivverket

[#29139] Tysfjord Nordland ca. 1892..


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Har noen kirkeboka for Tysfjord? Jeg ser etter giftermaalet for Johan Angel Hansen og Guren Olsdtr. ca. 1892. Hvilket aar, og hvem var faren til Johan Angel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette den aktuelle familien, Tysfjord, 1900 Lenke.Ser at Johan skal være født i Brønnøy i 1860. I f.t. 1875 for Brønny finner jeg en Johan Hansen, f. 1861, sønn av Hans Steffensen og Karen Jensdatter, men ved foreldresøk i FS viser det seg at denne Johan heter Johan Hartvig og ikke Johan Angel. Det finnes også en Johan Hansen, f. 1859, sønn av Hans Henriksen og Maren Jørgensdatter. Men denne sønnen heter Kristen Johan Hansen. Et tredje søk i f.t. viser at det i 1875 bor en Johan Angell Hansen på Brønnøy, f. 1857, sønn av Hans Kristian Larssen og Lorentze Rebekka Matisdatter. Men jeg vet jo ikke om dette er riktig person…Har ikke tilgang til kirkebøkene for Tysfjord, og giftermålet er, som du sier, nøkkelen til å finne navnet til brudgommens far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Grethe. Jeg arbeider for Bronnoy Bygdebok og maa finne giftermaalet. Jeg tror jeg har funnet riktig Johan Angel, men aaret fodt var ikke perfekt. Tenkte jeg skal prove brukerforumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.