Gå til innhold
Arkivverket

[#29231] Etterkommere av Ole Pedersen Flønes født i Selbu


Gjest Anne Sofie Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei, jeg søker etterkommere av Ole Pedersen Flønes f. 1852 i Selbu. Han dro nordover til Hadsel i Nordland, og var gift to ganger. Han hadde 6 barn i første ekteskap og 2 i andre; Olufine P. Flønes f.1879, Olaf I. Flønes f. 1881, Sigurd M. Flønes f. 1884, Alma E. Flønes f. 1886, Singa J. Flønes f. 1888, Johan A. Flønes f. 1891, Ellen S. Flønes f. 1894 og Sigrid L. Flønes f. 1899. Tre av barna, Olaf, Sigurd og Ellen dro til Amerika. Johan og Alma, vet jeg ut fra gamle brev, dro til Trondheim, men det er mulig at enda flere dro den veien. Jeg kjenner kun til at min oldemor Olufine ble bosatt her i Vesterålen. Ut fra gamle brev og bilder vet jeg at Johan hadde ei datter som het Dagny og hun igjen hadde to døtre, Anne Lise og Berit. Bak et bilde av Alma er etternavnet Bach nevnt og to ikke navngitte sønner. Min bestemor som var datter til Olufine hette Helmine Johnsen. Jeg håper å komme i kontakt med andre etterkommere av barna til Ole Pedersen Flønes. Hilsen Anne Sofie Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette Ole Flønes i Hadsel i 1900? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01866.wc2&gardpostnr=472&personpostnr=3408&merk=3408#ovre>LenkeSer at sønnen Sigurd Flønes er pleiesønn hos Oluf Olsen, Hadsel, 1900 Lenke, mens Olaf er tj. og fisker, bosatt på Østheim Hauknes, Hadsel LenkeEr dette Olaf som emigrerer fra Trondheim? Lenke, og dette er vel Ellen Sofie som utvandrer fra Trondheim i 1921 LenkeIfølge FS/IGI (må sjekkes!) ble Singa Jovida, f. 1888, gift i 3.3.1913 i Trondheim med Guttorm Guttormsen. Hun døde iflg. FS 17.8.1970 . I FS/ IGI er det nevnt fire barn: Per Guttormsen, f. 7.12.1914, d. 23.5.1976; Brynhild Guttormsen, f. 2.3.1917, d. 9.6.1980 og Gerd Guttormsen, f. 4.4. eller 20.4.1921, d. 17.12.1921. Men alle disse opplysningene må som sagt sjekkes!Er dette din oldemor i Øksnes, 1900, gift med Odin Johnsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det er nevnt bare tre barn etter Singa og Guttorm - datteren Gerd står registrert to ganger med to ulike f.datoer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei Grethe, tusen takk for svar. Dette er den riktige familien. I familien har jeg hørt navnene Brynhild og Gerd uten å vite hvem de var, det er også mulig at jeg har bilder av dem. Olufine som bodde i Øksnes er min oldemor, det er hennes datter Helmine`s gamle bilder og brev jeg har. Jeg har nylig funnet og fått kontakt med etterkommere av Sigurd som dro til Amerika i 1910. Jeg håper å komme i kontakt med flere av denne familien. Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.