Gå til innhold
Arkivverket

[#29267] John Cassel Rosfelt, Kristiansand


Gjest Knut Sandblost
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Sandblost

John Cassel Rosfelt og Anne Bendtsdatter fikk tvillingene Johanne Birgitte og Emanuel Andreas 13 12 1810.Kjenner noen til denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da er det vel disse du mener:Emanuel Andreas Event(s): Birth: 13 Dec 1810 Place:Christening: 26 Dec 1810 Place: Kristiansand, Vest-Agder, NorwayParents: Father: John Cassel ROSFELTMother: Anne BENDTSDR--------------------------------------------------Jahanne Birgithe Event(s): Birth: 13 Dec 1810 Place:Christening: 26 Dec 1810 Place: Kristiansand, Vest-Agder, NorwayParents: Father: John Cassel ROSFELTMother: Anne BENDTSDR--------------------------------------------------I FS/IGI finner jeg en Emanuel Andreas Jonsen, 22 år (f. 1811) som gifter seg i Borre 24.11.1833 med Severine Haagensdatter, 21 år. Dette må selvsagt sjekkes, og det kan jo være et blindspor. Men jeg kan jo nevne at jeg finner fire barn i FS: Anne Tomine, døpt 1.6.1834 i Borre, Gert Hendrich, døpt 10.7.1836 i Borre, Bent Olaus, f. 7.11.1842, døpt 2.4.1843 i Moss og Johan Emil, f. 28.6.1845, døpt 2.11.1845 i Moss. Jeg finner sønnen Gjert i f.t. 1865 for Moss landdistrikt Lenke. Ser at navn som Anne, Johan og Bent går igjen på barna – tenker på John og Anne Bendtsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

En Johanne Birgitte Johnsdatter ble gift i Kristiansand 20 10 1836 med Bent Eriksen.De hadde iallefall to barn: Emil Johan Bentsen, født 27 04 1837 og Helene Andrea Bentsdatter, født 13 09 1840.Johanne Johnsdatter var enke ved ft 1865, bodde da sammen med dattera i Kristiansand.Vet ikke om dette er den Johanne Birgitte som var datter til John Cassel Rosfelt og Anne Bentsdatter. Kjenner noen til John og Annes opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.