Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rolf A Røkeness

[#29288] Modum: Ane Olsd. Åsen f. omkring 1720? d. før 1801?

Recommended Posts

Gjest Rolf A Røkeness

Denne Ane Olsdatter var gift med Nils Sevaldsen, viet 27/12-1746 i Heggen. Han kan være sønn av Sevald Evensen og Lisbet Nilsdatter (hvor?), døpt 24/6-1719 i Heggen. I ekstraskattmanntallet 1765 står de under eiendommen Aasen ( [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=modumska&gardpostnr=1137&merk=1137#ovre>Lenke ). Nils er vel han som dør på Sevalds før 1774.Jeg har identifiser én datter Aase født 5/10-1756 på Skresvigeie, døpt 9/10-1756 i Heggen (min ane). FT1801:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnt Hole

Fra skifteprotokoll nr, 12a for Eiker,Modum og Sigdal, side 14b. Skifte på Kaggestad i Heggen 19/11 1753 etter Ole Pedersen. Gift 1.g.m. Aase Jonsd.1 søn Peder Olsen, tjener på Bragnes2.søn Erich Olsen, begge myndige3.datter Anne Olsd. g.m. Niels Sevaldsen Schredsvigeie4.datter Inger Olsd. g.m. Anders Jonsen Nyrud i Fiscum fierdingen udi EgerG.2.g.m. igjenl. enke Maren Clemmetsd.5.søn Jon Olsen, 13 år6.datter Aase Olsd. 18 år7.datter Ingeborg Olsd., 16 år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf A Røkeness

Mange takk skal du ha, Arnt. Nå er det ingen tvil om hvor hun hører hjemme. Når jeg har fått samlet sammen noe mer data som kan undersøkes videre i kirkebøkene, får jeg bestille til låns de aktuelle filmene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.