Gå til innhold
Arkivverket

[#29354] 'Genealogen' har kommet ut


Gjest Tore H Vigerust
 Del

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Genealogen er etter planen levert til posten torsdag 8. november, om ikke noen i distribusjoenen har sett sitt snitt til å forsere med en dag eller to.Seglsten har delvis rett i sin antagelse. Det vil si at restopplaget er levert direkte til NSF i forbindelse med postlegging, og de som f.eks var på møte i 'Arbeidsgruppen for Europeiske Aner' på torsdag, vil ha kunnet få seg en tyvtitt.Andre som vil ha en tyvtitt på forside og innholdsfortegnelse kan gå inn på http://www.genealogi.no og klikke på ikonet av Genealogen opp på venstre side.Are S. GustavsenRedaktør Genealogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Der kom også mitt eksemplar, og jeg har nettop hentet heftet i postkassen. Jeg har ikke rukket å lese det, men artikkelen om Petter Dass har jo spesiell interesse for meg som har forsket på han for andre og har han i mitt slektsprogram Petter som dattersønn av Peter Jacobsen Falch(bror av min ane Adrian). Jeg har vært på foredrag av Kåre Hansen om emnet, og jeg har kjøpt og lest boka. Den kan absolutt anbefales. Synd jeg ikke fikk med meg Petter-Dassseminaret som var her i sommer, og jeg bor jo 'Petter Dass sitt rike'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

I svar til Borgos (per e-post) tidligere i ettermiddag har jeg bl.a. svart ham slik på samme innvending: «Jeg er ellers enig i at Nord-Norge har langt større etnisk og kulturell spennvidde, enn hva som kan la seg spissformulere i tittel slik jeg har benyttet.»Are S. Gustavsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Jeg har ikke fått mitt eksemplar, og lurer på om det kan ha noe med at min adresseendring (ennå) ikke har blitt registrert. Jeg har sendt e-post en eller to ganger og meldt ifra om adresseendring men aldri fått svar, og alle tidligere utgaver er sendt til min gamle adresse, som jeg har hatt videresending fra. Nå har videresendingen opphørt, og dermed uteblir bladet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Kenneth, en god del epost til foreningen forsvant i sommer, i forbindelse med flyttingen til nytt kontor og nedrigging av datautstyr mm. Du burde sende enda en ny epost, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Are S. Gustavsen

Christian:Med mindre du har endret din adresse lokalt i Valras-Plage i det siste, burde alt ha gått som på skinner. Ta gjerne kontakt med foreningens sekretær på sekretar@genealogi.no og meld fra om problemt. Han kan bl.a. etterlyse gjennom postverket.Are S. GustavsenRedaktør Genealogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Gladmelding!Fikk ettersendt nytt blad idag til ny adresse på naboruta (meddelt tidligere) - 200 meter unna den gamle leiligheten som vi forøvrig har beholdt til glede for familie, venner og kjente (kom igjen, da vel!), etter å ha snakket med posten her og forsikret oss om at fortsetter å motta post både på gammel og ny adresse. Det første eksemplaret har dog ant. gått over i en elevert tilstand, spesielt om eksemplarene ikke er påført noen avsenderadresse.Tusen takk for ekspeditt reaksjon både fra redaktør og sekretariat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Tore H Vigerust

De første medlemmene har fått det nye nummeret i posten i dag. Han noen rukket å lese i den ? Kommentarer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Heller ikke mottatt enda i Sandnessjøen på Helgeland, men det pleier å komme en dag eller to etter at dere andre har fått Genealogen. Jeg får det nok altfor travelt med andre ting enn slektsforskning fremover, så det blir en stund til jeg får lest det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Saksopplysning fra redaksjonen:Trolig vil flesteparten motta Genealogen i morgen og onsdag. Samsendingen ble postet i Oslo torsdag forrige uke.De som nylig har meldt seg inn, vil få sine eksemplarer tilsendt fortløpende.Are S. Gustavsen Redaktør Genealogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Siden heftet ikke dukket opp på Nordmøre i dag heller, kunne det kanskje vært mulig å få vite litt om innholdet? Har vi noe å se fram til vi som avskyr kjendisstoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.