Gå til innhold
Arkivverket

[#29354] 'Genealogen' har kommet ut

Gjest Tore H Vigerust
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Ikke her på Bierget i dag heller, så da får nok ikke Finn det før fredag, for det er jo enda lenger, tenker jeg. Det skulle vært digitalisert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Må man melde seg inn i foreningen for å få kjøpt Genealogen? Er det ikke mulig å kjøpe enkelteksemplarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Etter min mening burde det vært selvfølgelig at Jan Frode fikk et gratis eksemplar av dette nummeret. Kanskje han senere finner tidsskriftet så interessant at han vil bli medlem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Med mindre Finn vil tilgodese deg med et gaveabonnement, er det bare å bestille enkelthefter også av Genealogen fra sekretariatet til NSF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Til 103. Hva er begrunnelsen for at JFJ skulle få tidskriftet gratis? Jeg betaler for de opplysningene jeg vil ha/trenger, både via medlemskap i foreninger og enkeltvis, og kan ikke helt skjønne hvorfor JFJ ikke også kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Siden det faller noen så tungt for brystet at Jan Frode kan få et gratiseksemplar som plaster på såret for all kjeften han har mottatt i forb. med Køhlersaken (som vel er blitt til en artikkel i dette nummeret), så tar jeg Lars på ordet og spanderer et gaveabaonnement på Jan, begrenset til et år. Regningen sendes til meg. Addressen min har dere fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Til 106. Jeg irriterer meg ikke, skrev jeg det? Til 107. Skal en forening lastes for og betale for det enkeltpersoner skriver, som kanskje heller ikke er medlem i foreningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Berit!Hadde det blitt noen Køhlerartikkel uten Jan Frode da? Genealogen vil jo tjene grovt på denne artikkelen, så glad folk flest er i kjendisstoff... Selv Om Jan ikke er forfatteren, så er han jo den direkte årsak til at saken til de grader er blitt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Til 107:Det var overordentlig venligt af dig, når du i virkeligheden kunne nøjes med at sende JFJ dit eget eksemplar, som du tilsyneladende ikke har lyst til at læse.Måske er nysgerrigheden alligevel for stor. : )Hilsen, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til den siste Berit!Jeg har jo blitt lovt at heftet også inneholder annet stoff. Køhler har jeg lest mer enn nok om her på forumet og det fordi selve debatten har interessert meg, ikke debattens innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Berit (113):Jeg har allerede opplyst i en annen tråd at Genealogen denne gang også inneholder stoff om Finns egne aner, da spørsmålet var oppe forrige gang.Det er altså viktig av flere grunner at også Finn får med seg det neste spennende nummer av denne publikasjonen. :-)Are(PS. Jeg er ikke uhildet, heller ikke i denne sammenhengen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Til 112. Da må jeg spørre: Er det vanlig at aviser/ tidsskrifter betaler honorar/sender gratiseksemplar til de de skriver om selv om de er årsak til artiklen? De fleste saker begynner vel med at en person tar det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Uten å ha lest artikkelen antar jeg at det er en del komentarer til JFJ. Da er det god kutyme og vanlig høflighet at en som blir angrepet i en artikkel blir tilgodesett med kopi av denne, i alle fall dersom vedkommende kommer med en forespørsel.Det vil også være normalt at han får anledning til et tilsvar, men da må nok den godeste JFJ lette på sløret og gjenomarbeide sitt materiale bedre enn har gjort hittil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Are (115)Du bør som redaktør passe deg for å servere særlig mange slike. Da blir det raskt en abbonent mindre.Til Berit den første.Det kan så være, men det er jo litt sjelden at noen blir 'dratt etter ørene' i to år fordi vedkommende ikke vil innordne seg 'meningsflertallet'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Finn (118):Beklager. Jeg skal bestrebe en mer avdempet kommentarbruk. Dog har jeg valgt å delta svært aktivt på Digitalarkivet i de fleste sammenhenger, også der det uvergelig vil bli en rolleblanding.Bakgrunnen til kommenateren, er at du ved din aktivitet og positive respons på Resen-debatten jeg opprettet, opptrådte interaktivt med redaksjonen, og dermed er det din opplysning om tilknytning som i praksis avgjorde at kildeteksten om Resen blir å finne i spalten Prestenytt denne gangen.Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Berit (116):Vanlig praksis for Genealogen er at artikkelforfatterne blir tilgodesett med et visst antall forfattereksemplarer. Antall eksemplar står i forhold til antall produserte artikkelsider, og for mindre artikler rundes det oppover til fordel for artikkelforfatter.I tillegg vil redaksjonen oversende eksemplarer til de personer og institusjoner som redaksjonen ønsker at skal være orientert om aktuelt stoff. Der er derfor ingenting i veien for at Johansen kan få et eksemplar tilsendt fra redaksjonen i forbindelse med den annonserte Køhler-artikkelen.Slik ting har utviklet seg, så har imidlertid Johansen selv og Oldevik kappes om å skaffe Johansen et slikt eksemplar. Og siden 'lagt kort ligger' i den offentlige kommunikasjonen, vil det være naturlig å la Oldervik få gjennomføre sin overraskende, men svært hyggelig gest overfor Johansen. Så får redaksjonen heller belønne Oldervik for hans verveinnsats til beste for NSF.Det er kan hende et nært forestående seminar Oldervik ønsker å delta på? En belønning i forbindelse med dette er én av flere muligheter. :-)Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at jeg ikke går til noe angrep på Jan frode Johansen i min artikkel.Artikkelen dreier seg om Alexander Hugo Køhler.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Are (119) og (120)Det med Resen hadde jeg glemt, men er nå naturligvis blitt spent om det kommer fram noe nytt om opphavet til den slekten i dette nr. av Genealogen.Ellers står jeg naturligvis fast ved lovnaden om et gaveabbonnement til Jan Frode.Det seminaret du tenker på, det skal naturligvis arrangeres i min hage? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg takker for tilbudet om et gaveabonnement og tar selvsagt imot en slik fin gave.Så får jeg også et innblikk i Genealogens stoff.Min adresse er Jan Frode Johansen , Høyland ,4520 Sør-Audnedal Tlf: 38257340/92078113Tusen takk Finn.Det var en flott oppmuntring!Vennlig hilsenJan Frode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Jan Frode.Hyggeleg at du set pris på gåva. Får vona at at du ikkje vert alt for vonbroten over det Rigmor har skrive.Til Are (124)Eg trudde du meinte eitt nytt seminar. Elles så likar eg best dei ville vekstane, men set også pris på ein vakker hage, - ikkje minst på frukthagane ved Utne. Dessutan var det nokre flotte svenske 'vekstar' på Utne Hotell siste sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.