Gå til innhold
Arkivverket

[#29354] 'Genealogen' har kommet ut

Gjest Tore H Vigerust
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Apropo seminar så fikk jeg en ide om å holde et selv, f.eks i Kristiansand .Jeg har erfaring i å både tale og undervise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg er prinsipielt tilhenger av seminarer - det er mye bedre å diskutere et emne over bordet enn via dette og andre internettfora. Så hvis der blir seminarer, så sørg for god kunngjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Finn Oldervik; hva er det for noe sludder du skriver;'kjendisstoff''Får vona at at du ikkje vert alt for vonbroten over det Rigmor har skrive''gaveabbonnement til Jan Frode'Regner du Rigmors artikkel som kjendisstoff. Hvem er i så fall kjendisen; Orth, Køhler, JFJ eller Rigmor, eller?Rigmor har ikke gått til angrep på JFJ, og hun dermed heller ikke såre han!!! Regner jo med at han står for en støyt han som har ført an i ørten debatter her på DF om Køhler-Orth. Fy søren! At du gidder å lire av deg sånt tull!Gaveabonnement til Jan Frode, -ja han får vel det av deg. Han har vel råd til å betale medlemskontingen han som oss andre, eller står det så dårlig til der nede i Sør-Audnedal. Ikke rart at han må starte kurs. Kanskje jeg skal gi han et kurs i pedagogikk først, så kanskje jeg også overlever og får til mat i grauten.TAKK til Rigmor som har gjennomført et strålende stykke arbeid som står til 6! Håper bare G kommer i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

'flotte svenske 'vekster' - jeg blir kvalm.Arnfrid: Du har klart å målbinde den ellers målføre. Fantastisk, men så er du jo fra Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Forøvrig så så jeg i en annen debatt her som også omtalte Utne-seminaret, at det ble etterlyst flere kvinnelige deltakere. Hvis seminardeltakerne i Utne er på nivået vist i 125 her så er det jo ikke til å undres over at det bare er gamle gubber som dukker opp.Hilsen en som hadde meldt seg på, men som nå har meldt avbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Maken til frekt og ærekrenkende utsagn fra Arnfrid skal man lete lenge etter. Sitat innlegg 128 :'Gaveabonnement til Jan Frode, -ja han får vel det av deg. Han har vel råd til å betale medlemskontingen han som oss andre, eller står det så dårlig til der nede i Sør-Audnedal. Ikke rart at han må starte kurs. Kanskje jeg skal gi han et kurs i pedagogikk først, så kanskje jeg også overlever og får til mat i grauten.'Sitat slutt.At ikke Nedrebø setter foten ned begriper jeg ikke.Skal du anklage meg og komme med vis-vas omkring mitt liv fordi jeg tar imot en gave? Skjerp deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det var ikke ment som et angrep på deg, Jan Frode, men på noe fjas som en annen kom med. Dessverre så gikk det også ut over deg. Har jeg såret deg, Jan Frode, så ber jeg om unnskyldning.Om Nedrebø skal gripe inn her, så må det bli overfor Hr Oldervik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Tore: Det er fortsatt mange av oss, selv i Oslo, som IKKE har fått Genealogen, ennå! Kan vi ikke få sjansen til å se bladet først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Om det er noen trøst, Svein Arnolf, så har ikke heftet kommet til Lier, heller, så jeg får plundre videre med 'min' Tidemand.....Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Men har den dukket opp i Auster-Tana?Artig hvor opptatt folk er av hvor bladet har dukket opp eller ei.Den kommer nok til alle medlemmer før eller siden.Ta tiden til hjelp,eller løs kryssord for å dempe spenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

No har eg gått meg ein laaang tur langs ein veg der det aldri kjem ein bil, ja der ein knapt møter eit menneske i løpet av heile året. Den einaste ljoden er høyrer er våren sin vakraste melodi, nemleg fuglesongen, der svarttrosten er min store favoritt. Den same vakre songen har også forfedrane våre høyrd når dei kunne ta seg fri frå arbeidet ei lita stund. Denne naturens eigen musikk som til alle tider har vore gratis og like tilgjengeleg både for fattig og rik.Det var jo ingen stor overasking at einkvan ville la seg provosera av gåva mi til Jan Frode, og debattforumet er visst eit alt for alvorleg forum til å servera ein aldri så liten fleip i.No har det seg slik at eg har sans for dei som tør å gå i mot ein overveldande majoritet og som tør å hevda eigne synspunkt, same kva fleirtalet måtte meina. Då har det mindre å seia for meg kva desse synspunkta måtte gå ut på, så lenge dei ikkje fremjar diskriminerande synspunkt på nokon måte. Sjølv om vedkomande skulle hevda i fullt alvor at jorda var flat, så ville eg for alt i verda forvara vedkomande sin rett til hevda sine meiningar. Difor får altså Jan Frode denne vesle gåva, fordi han standhaftig har hevda sine synspunkt mot ein overveldande majoritet i om lag 2 år.Om eg har gjort meg skuldig i negativ omtale av Rigmor, så bed eg naturlegvis om årsaking for dette. Ho har sikkert gjort ein glimrande jobb med artikkelen sin.Det er kanskje feil av meg, og lite nyansert å kalla dette for 'kjendiseri', men eg reknar slikt som har med nolevande fyrstar, kongar, prinsessar, slott osv. som ein del av den same 'suppa', nemleg ei grein av kjendisjournalistikken.I sin tid var det nokon som kalla religion for 'opium for folket'. I dag verkar det som om kjendiseri og kongestoff har teke over den rollen. Begge deler verkar til å sementera maktstrukturane i samfunnet slik at dei som har hamna på solsida kan halda fram med å karra til seg mesteparten av godene medan dei som no ein gong har vore uheldige, for alltid vil forbli på skuggesida.Så til Siw (130). Mor mi tilrådde kamferdråper mot kvalme. Kanskje du skulle prøva det?Elles Arnfrid, så kunne det jo ha vore moro å høyrd kva slags mat du tenkjer deg i grauten. Det skulle vel aldri vera smalahove? (Nest siste avsnittet i 128). Når du har hevda eit aparte standpunkt på dette forumet i 2 år skal du også få eit gtatis abbonement, så da blir det vel til mat i grauten? ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Kamferdråper er sikkert effektivt, ingefær også ifølge gammel overtro, men det mest effektive er nok å bli kvitt det som er årsaken til kvalmen, så derfor ser jeg en annen vei, eller snur det andre kinnet til om du vil.Forøvrig er nok ikke livet så svart-hvitt som du vil ha det til. Skyggesiden er ikke å forakte om solsiden er den du beskriver.Lerkeblid hilsen fra Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, ja, salt då. Det va' då en skrivefeil, det må du då forstå Finne... Ikkje nødvendig å henge seg opp i slikt. Eg va' så provosert at det gikk litt fort i svingene, -for svingende. Forøvrig e' eg abonnent og medlem, så de pengene kan du spare deg, Finne. Smalahove e' ellers bra saker og sauen hører naturlig hjemme på Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Handegård

Til 131: Status pr. i dag er 38 deltakere påmeldt, herav 17 kvinner på Utne-seminaret. Det er vel ikke så verst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

144:Sidder her og funderer over standhaftighed.Hvor går grænsen ?Hvornår bliver standhaftighed til stædighed - som uvægerlig ender med at blive betragtet som dumhed ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.