Gå til innhold
Arkivverket

[#29354] 'Genealogen' har kommet ut

Gjest Tore H Vigerust
 Del

Recommended Posts

Gjest Christian Arentz

Innlegg 191, og 85: Noterer meg at enkelte mottok siste nr. av Genealogen i posten allerede 26. april 2009. Idag har vi 13. mai, og jeg har ennå ikke fått noe blad hit.Det samme orienterte jeg NSF om også ved forrige utsendelse, både på websiden og pr. E-post. Svar: 'Takk for orienteringen'Som EU-bosatte medlemmmer betaler vi 50 kr. ekstra i årskontingent. Hvorfor? Betaler gjerne ekstra porto dersom dette kan bidra til at vi mottar bladet omtrent samtidig med dere der hjemme--.P.S. Er nå på vei hjem til årsmøtet 19. mai, uten å kjenne agendaen-Merutgiftene for å sende NST og Genealogen med A-post, 350 gram 4x pr. år istdf. B-post som idag, er bare kr. 10, og da ville man fått bladet ca. 14 dager tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hermundsson Vigerust

Ekstrakontingenten skyldes muligens at sendingen går som A-post (dvs skal gå), hvilket igjen er mistenkelig siden det tar så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Takk, Tore, Det er jo det eneste logiske. Dermed foreligger det sikkert en feil i rutinene, som gjør at alle de bladene jeg hittil har mottatt her i EU har gått som B-post. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Jeg kunne såmænd godt leve med, at bladene kom lidt senere, ... hvis de bare kom.Jeg benyttede mig af lejligheden, da jeg var i Oslo i August/september, til at melde mig ind i foreningen.Det har ikke belastet postkassen - endnu. : )Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
Gjest Christian Arentz

Ref mitt innlegg 201:Dagens gladmelding: Fikk Genealogen i posten igår, 13. juni, med originalt adressefelt fra utsendingen ca. 24-25. april.Dermed har bladet vært underveis i 7 uker.Bladet var tydelig merket B-post, og dette håper jeg kan endres til A-post før neste utsending til utlandet av NST/Genealogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Dette er tydeligvis noe NSF må se på og gjøre noe med. Vi kan da ikke ha tidsskrifter vandrende rundt i verden i 7 uker.Forståelig at det skaper frustrasjon når sånt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Til 206:Det var en god udmelding.Så er der måske mulighed for, at bladene også kan finde vej til Danmark ?Hvis den nye bestyrelse også kan sørge for, at man får svar på henvendelser til foreningen, så klapper jeg i hænderne. : )Vh, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Alt kommer til den, der venter længe nok.Fik idag både NST og Genealogen, som var afsendt d. 12 juni. ; ) Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Greitt, det Tore, ingen kritikk vedr. NST nr. 4, det var ikke det jeg mente. Hvordan kan det ha seg at Berit får hefte 3 nå, flere måneder etter utsendingen? Dessuten, at også hun plutselig mottar Genealogen ca 7 uker forsinket, avsendt 7 uker etter mitt eksemplar? Har det dukket opp uutsendte hauger med utenlandsadresserte blader i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Finn Oldervik

Har vore bortreist i dag, men då eg kom heim slik i 19-tida i kveld låg både Genealogen og fjerde hefte for 2008 av NST og venta i postkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja det samme lå i postkassen hos meg i dag, men jeg så litt i genealogen før det. Jeg ble ganske overrasket da jeg så Genealogen nr 2 på Biblioteket her i Sandnessjøen, siden jeg trodde jeg ikke hadde fått det selv. Flere av emnene så veldig interessant ut, og jeg gleder meg til å lese det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg fikk også heftene i dag. Så nå må dere vel være fornøyde, når dere får posten like raskt som her. Litt vestlandsstoff også, Finn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja jeg er svært fornøyd med det. Det er også tydeligvis flere her i området som får glede av Genealogen iallefall selv om de ikke er medlem av NST, siden biblioteket her iallefall tydeligvis abonnerer på Genealogen. Jeg har sett lite av Norsk Slektshistorisk Tidsskrift der, men nå ser jeg jo ikke så mye etter det siden jeg får det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

ToreEg har vel aldri klaga på at eg fekk hefta seinare enn andre. Kva gjeld vestlandsstoff, så er det jo ikkje slik at landet vårt har berre to landsdelar, Austlandet og Vestlandet. Sjølv reknar eg meg som Midt-Norsk. Dessutan har eg høyrd at det skal vera nokon som kallar seg sørlendingar og nordlendingar også ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Hansen

Er det slik at NST henger noe etter? Syns jeg mangler et par hefter her siden det er nr. 2 2008 som kommer, men kanskje jeg bommer nå... Trodde vi skulle få nr. 2 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er Klaus Johan Myrvoll og undertegnede som nå utgjør redaksjonen i NST, og vi arbeider mer eller mindre kontinuerlig med kommende utgivelser. Det er vanskelig å planlegge innhenting av etterslepet i detalj, da vi naturligvis er avhengige ava) at bidrag blir sendt inn, ogb) at disse blir godkjent av fagfelleneErfaringsmessig kan det ta flere måneder fra et førsteutkast kommer inn til redaksjonen, til den ferdige artikkelen kan overlates trykkeriet for setting.Vår tidsplan, basert på foreliggende og varslet stoff, tilsier at vi i beste fall kan være i rute våren/sommeren 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Gjerstad

Til 204.Då er det slik at medlemane betalar for noko dei ikkje får?Det er opp til eit fagråd om medl. får noko ut av medlems- kontigenten sin?Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.