Gå til innhold
Arkivverket

[#29576] Frå Veøy i Romsdal til Hustad i Romsdal?

Gjest Knut  Reidar Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut  Reidar Sande

På Sandblost på Hustad budde paret Mads Knudsen og Marie Olsdt. Eg kjenner til desse borna:Ole f 1820, Knud f 1824, Nils f 1828, Karen Maria f 1832 og Mikael f 1835. Men kvar kom dei frå? Eg har ikkje funne dei gifte på Hustad eller Bud. Family Search har eit par som blei gifte 24.mars 1818 i Veøy, og det er ikkje langt unna. Er det nokon med kjennskap til Veøy som kan stadfeste om eg er på rett spor?Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge 1865 tellingen er Marie enke og 60år.Den eneste kandidaten jeg kan finne i Veøy som passer er hun som ble døpt 06.02.1803.Foreldrene var Ole Johnsen og Gjertrud Nilsdatter.De befinner seg her i 1801. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Odd viser til korrekt lenke. Når det gjelder Mads Knutsens foreldre, så var Kari Madsdtr. fra Sauset, hvor det i noen generasjoner ble født en lang rekke barn. Knut Knutsen var fra Staurset og jeg regner med at dette er en mann som Osvald har kjennskap til.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.