Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#29576] Frå Veøy i Romsdal til Hustad i Romsdal?

Recommended Posts

Gjest Knut  Reidar Sande

På Sandblost på Hustad budde paret Mads Knudsen og Marie Olsdt. Eg kjenner til desse borna:Ole f 1820, Knud f 1824, Nils f 1828, Karen Maria f 1832 og Mikael f 1835. Men kvar kom dei frå? Eg har ikkje funne dei gifte på Hustad eller Bud. Family Search har eit par som blei gifte 24.mars 1818 i Veøy, og det er ikkje langt unna. Er det nokon med kjennskap til Veøy som kan stadfeste om eg er på rett spor?Knut R Sande

Gjest Rune Thorstensen

I følge 1865 tellingen er Marie enke og 60år.Den eneste kandidaten jeg kan finne i Veøy som passer er hun som ble døpt 06.02.1803.Foreldrene var Ole Johnsen og Gjertrud Nilsdatter.De befinner seg her i 1801. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Steinar Eik

Odd viser til korrekt lenke. Når det gjelder Mads Knutsens foreldre, så var Kari Madsdtr. fra Sauset, hvor det i noen generasjoner ble født en lang rekke barn. Knut Knutsen var fra Staurset og jeg regner med at dette er en mann som Osvald har kjennskap til.Vennlig hilsen Steinar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.