Gå til innhold
Arkivverket

[#29640] Gammelt kart over 'Aggershuus Stift afdelt i sine fogderier' fra 1762


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg vil bare takkke for all interesse for dette temaet, og samtidig si at mailen min har gått varm i over et døgn.Takker også for mange positive tilbakemeldinger, og selv om dette har vært litt 'jobb', har det bare vært moro å kunne bidra med noe matnyttig.Interessen har mildt sagt vært enorm, men tilbudet står fortsattt ved lag til interesserte, og mailadr min står fortsatt lenger opp i temaet (tror nr 11)Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg har noen forholdsvis travle dager med å maile dette kartet til interesserte, men moro med alle hyggelige tilbakemeld.Jeg vil bare opplyse om at jeg nå er i besittelse av to helt nye kopier av orginalen, og jeg vurderer, hvis det er noen interesse for det, å få scannet disse i fullverjon, hvis jeg finner noen som har en så stor scanner. (det jeg har scannet er en delvis håndkulørt orginal fra 1926, og jeg måtte, pga størrelsen scanne de i to deler)Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Knut Bryn

Dette med gruver høres interessant ut, Lars Ove! Jeg er interessert i bergverkshistorie og lurer på om kartet viser noen bergverk jeg ikke kjenner til fra før. Kunne du sende en kartfil til meg også?Vennlig hilsen fra knbryn@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette er bare en 'påminner', og til de som kunne være interessert i dette kartet, men som enda ikke har fått det.Jeg har sendt det til veldig mange av dere, og jeg har fått kun positive tilbakemeldinger. Det er moro å studere gamle kart med gamle stedsnavn og gårdsnavn.Og........jeg deler gjerne dette med dereMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Hervig

Siden du tar det opp igjen, så kan jeg godt tenke meg å få kartet tilsendt. Takk skal du ha.E-posten er: wenche.hervig@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.