Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#29640] Gammelt kart over 'Aggershuus Stift afdelt i sine fogderier' fra 1762

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg vil bare takkke for all interesse for dette temaet, og samtidig si at mailen min har gått varm i over et døgn.Takker også for mange positive tilbakemeldinger, og selv om dette har vært litt 'jobb', har det bare vært moro å kunne bidra med noe matnyttig.Interessen har mildt sagt vært enorm, men tilbudet står fortsattt ved lag til interesserte, og mailadr min står fortsatt lenger opp i temaet (tror nr 11)Mvh Lars Ove

HeiJeg har noen forholdsvis travle dager med å maile dette kartet til interesserte, men moro med alle hyggelige tilbakemeld.Jeg vil bare opplyse om at jeg nå er i besittelse av to helt nye kopier av orginalen, og jeg vurderer, hvis det er noen interesse for det, å få scannet disse i fullverjon, hvis jeg finner noen som har en så stor scanner. (det jeg har scannet er en delvis håndkulørt orginal fra 1926, og jeg måtte, pga størrelsen scanne de i to deler)Mvh Lars Ove

• 2 uker senere...
Gjest Knut Bryn

Dette med gruver høres interessant ut, Lars Ove! Jeg er interessert i bergverkshistorie og lurer på om kartet viser noen bergverk jeg ikke kjenner til fra før. Kunne du sende en kartfil til meg også?Vennlig hilsen fra knbryn@online.no

HeiDette er bare en 'påminner', og til de som kunne være interessert i dette kartet, men som enda ikke har fått det.Jeg har sendt det til veldig mange av dere, og jeg har fått kun positive tilbakemeldinger. Det er moro å studere gamle kart med gamle stedsnavn og gårdsnavn.Og........jeg deler gjerne dette med dereMvh Lars Ove

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.