Gå til innhold
Arkivverket

[#29697] Oppslag i dødsfallprotokoll for Moss, Østfold, 1920


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Kristina, her var det mye interessant som jeg ikke har sett før. Takk for det.Det eneste fødestedet jeg har kommet over på julius er Ullensaker. Vielsen finner jeg altså ikke noe sted der jeg regner med at han har giftet seg.Grunnen til at jeg begynner å trekke inn Sverige dog med et lite spørsmålstegn er navnene som jeg ser brukt på Isberg fra Malmøtraktene. Navnene er så like de som senere er brukt i min slekt. Når jeg trekker fram Sverige så tror jeg vel ikke for ramme alvor at Julius er født der, men så kan det jo være svenskt før det. Ikke utenkelig det.Jeg får nok tenke litt vidt, men vielsen og julius sine foreldre er nok tross alt å finne i Norge.Disse lenkene dine Kristina skal jeg nok sturdere nøye, for her kan det være aktuelle ting. Igjen takk for det. Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lene Hagen

Em stor takk, og en liten tilbakemelding til alle som har bidratt til å forsøke å løse denne gåten underveis.Nå er endelig gåten Julius Isberg løst, vielsen er funnet.Da var det altså Julius fra Reierstad i Ullensaker som er rett mann, og han kom jo tidlig inn i bildet som en meget akturell kandidat.Vielsen fant sted den 7 juli 1878 på Grønland i Oslo. Han bodde i St. Halvardsgate 13 og var politikonstabel.Han reiste nok sammen med sin bror Anton til Oslo, for anton giftet seg året før, og de var forlovere i hverandres bryllup.Julius sin far Kjøstel var fra Vinger, Hedmark (info fra bygdebok) og hans foreldre igjen fra Sør Odal. I Viner bodde de på gården Eidsberg/Edsberg Øvre. Merkelig likt Isberg da. Kan dette ha vært starten på navnet tro ? Stammer navnet fra gården ? Ikke usannsynlig det. Noen som vet noe om det ?Så nå blir det å gå litt i gang med kirkebøkene fra Ullensaker, Vinger, Sør Odal.Igjen stor takk til alle flinke og hjelpsomme, som har forsøkt å komme med tips, ideer, råd, og delt av sin lokalkunnskap. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Gratulerer! Så flott at gåten ble løst! Håper du fikk mail fra meg denne gangen, på riktig mailadresse.Jeg sendte en som kom til en annen Anne Lene dessverre:Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Gunn, og takk. Du har jo vært med hele veien, og vet jo godt hvilken nøtt dette har vært. Klart det er moro å få det til til slutt. Nå er det å spinne videre på fam. Hvis noen kjenner familien, så hører jeg fortsatt gjerne om det. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.