Gå til innhold
Arkivverket

[#29781] Johannes olsen Bae f 8/3 1779 Averøy i Møre og R


Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Hei! Jeg trenger hjelp til å løse ei 'nøtt'. Jeg har en god del opplysninger om Johannes.Men mangler opplysninger om hvem han fikk sønnen Johannes Johannesen gustad ( Bjørshol) med. Jeg har notert engang at hun het Ingeborg Olsdatter Gustad, men finner ikke mere om henne. Sønnen Johannes har jeg notert er født omlag 1802 i Kristiansund ? Han fikk mange barn både i og utenfor ekteskap, Men hvem var mora ?mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Hei! I Kristiansund kirkebok 1785-1819, folio 98b står det følgende den 1. august 1802, Domca 7 post Trinitat. Pastor Hr. Bull holdt Gudstjeneste med preken på Bremsnes:'Døbt Ingeborg Olesdatters uægte Johannes, fød 3 Julii. Faddere: Siver Fredricssøn og Peder Jonssøn, Ole Hanssøn. Piger Karen Larsdatter, Ingeborg Iversdatter og Anna Olesdatter. Barnets fader: Matros Johannes Olessøn Bae. Saa angived ved Siver Fredericssøn.'Hvem Ingeborg Olsdtr er, har ikke vi undersøkt, men det er noen å velge blant i forplantningsdyktig alder i FT1801 i Kvernes prestegjeld. Mvh Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Takk Tore og Tor. Jeg har ikke funnet Johannes sin dåp tidligere, så dette var fin opplysning å få. Håper også å kunne komme på 'sporet' av hvem Ingeborg Oledatter er. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.