Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#29781] Johannes olsen Bae f 8/3 1779 Averøy i Møre og R

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Hei! Jeg trenger hjelp til å løse ei 'nøtt'. Jeg har en god del opplysninger om Johannes.Men mangler opplysninger om hvem han fikk sønnen Johannes Johannesen gustad ( Bjørshol) med. Jeg har notert engang at hun het Ingeborg Olsdatter Gustad, men finner ikke mere om henne. Sønnen Johannes har jeg notert er født omlag 1802 i Kristiansund ? Han fikk mange barn både i og utenfor ekteskap, Men hvem var mora ?mvh Bjørn

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Hei! I Kristiansund kirkebok 1785-1819, folio 98b står det følgende den 1. august 1802, Domca 7 post Trinitat. Pastor Hr. Bull holdt Gudstjeneste med preken på Bremsnes:'Døbt Ingeborg Olesdatters uægte Johannes, fød 3 Julii. Faddere: Siver Fredricssøn og Peder Jonssøn, Ole Hanssøn. Piger Karen Larsdatter, Ingeborg Iversdatter og Anna Olesdatter. Barnets fader: Matros Johannes Olessøn Bae. Saa angived ved Siver Fredericssøn.'Hvem Ingeborg Olsdtr er, har ikke vi undersøkt, men det er noen å velge blant i forplantningsdyktig alder i FT1801 i Kvernes prestegjeld. Mvh Tore og Tor

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.