Gå til innhold
Arkivverket

[#29929] Larvik / Kvelde - Ole flaatten f.10.07.1897 d.1977


Gjest Karin Langaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Langaard

Hei igjen Denne gang prøver jeg finne ut om Ole er den jeg finner som Ole Hansen i 1900-tellinga. Flaatten kan være gården.Ole giftet seg med Margit fra Kvelde, dtr av Helga Marie og Mathias OlsenNoen som vet mer om Ole ?mvh Karin Langaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sigbjørn Larsen

Hei. I Lardal Bygdebok bind 3 side 759 finner jeg Ole Hansen Flaatten f. 1897. Det er den samme personen som i FT1900 er født i Lardal Lenke I bygdeboka står det at han er gift med Margit Olsen Vestby, Kvelde. Han reiste fra Lardal og bor i Borre iflg. bygdeboka. Jeg anbefaler at du låner Lardalbøkene på biblioteket slik at du finner mer om anene til Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Langaard

Takker for hjelpen. Da er det iallefall bekreftet at jeg leter på riktig person.Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Karin! Jeg har noen opplysninger om Ole Hansen her.MvhEinar Generasjon nr. 1 1. Ole Hansen, født 10.07.1897 i Flåtten, Lardal.; død 1977 i Borre, Vestfold. Han er sønn av 2. Gårdbruker Hans Martinsen og 3. Inga Olsdatter. Han giftet seg med (1) Margit Olsen Vestby 1918 i Hedrum kirke. Hun ble født 28.02.1895 i Vestby, br. nr. 17, Kvelde., og døde 1978 i Borre, Vestfold. Hun er datter av Skomager Mathias Olsen og Helga Marie Olsdatter.Generasjon nr. 2 2. Gårdbruker Hans Martinsen, født 1847 i Flåtten, Lardal.; død i Flåtten, Lardal. Han er sønn av 4. Martin Hansen og 5. Anne Moritsdatter. Han giftet seg med 3. Inga Olsdatter. 3. Inga Olsdatter, født 1868 i Lardal.; død i Flåtten, Lardal. Barn av Hans Martinsen og Inga Olsdatter er: 1 i. Ole Hansen, født 10.07.1897 i Flåtten, Lardal.; død 1977 i Borre, Vestfold; gift med Margit Olsen Vestby 1918 i Hedrum kirke. ii. Jordbrugsarb. Martin Hansen, født 11.06.1880 i Flåtten, Styrvold, Lardal; gift med Jenny Marie Andreasdatter 14.05.1910 i Larvik; født 22.10.1883 i Larvik. iii. Anna Hansen, født 1889 i Flåtten, Lardal. iv. Ingrid Hansen, født 10.08.1899 i Flåtten, Lardal. Generasjon nr. 3 4. Martin Hansen, født 1823; død i Flåtten, Lardal. Han giftet seg med 5. Anne Moritsdatter. 5. Anne Moritsdatter, født 1813 i Lardal.; død i Flåtten, Lardal. Barn av Martin Hansen og Anne Moritsdatter er: i. Maren Martinsdatter, født 1845 i Flåtten, Lardal. 2 ii. Gårdbruker Hans Martinsen, født 1847 i Flåtten, Lardal.; død i Flåtten, Lardal; gift med Inga Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Langaard

Hei Einar. Disse kan det virke som du kjenner endel til, er du i denne slekten ? Ole er min tilkommende manns morfar. tusen takk for hjelpen.Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Karin!Jeg samler på slekt fra fjærnt og nær, og har derfor mye informasjon om folk i Larvik-distriktet. Ved en rask sjekk med slektskapsberegneren viser det seg at jeg er 8 menning til Ole Hansen's barn, så noe nært slektskap er det ikke. Det kunne ha vært interresant å få opplysninger om din tilkommende manns tilknytning til denne slekten.Hilsen Einar eloesnes@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.