Gå til innhold
Arkivverket

[#29937] Kirkebok for Nes, Akershus 1689-1716


Gjest Ib Molbech
 Del

Recommended Posts

Gjest Ib Molbech

Jeg har fået mikrofilm af Kirkebok for Nes, Akershus 1689-1716, men selv om jeg efterhånden har fået nogen øvelse i gotisk skriftlæsning, er denne præst meget svær at tyde. Jeg er bange for, at han har været beruset en stor del af tiden.Er der nogen i dette forum, der har kendskab til bedre skriftlæsere end mig, der allerede har tydet kirkebogens gåder, så vil jeg blive meget glad for en henvisning til eventuelle 'oversættelser'.Mvh Ib Molbech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

HeiJa, de første kirkebøkene for Nes er nesten umulige å tyde med hensyn til skrift, og det hjelper ikke stort at de kun er ført kronologisk og ikke oppdelt etter kirkelig handling.Raumnes Historielag (historielaget i Nes kommune), har skrevet av kirkebøkene i hvert fall opp mot 1800. Du kan enten henvende deg til dem for å høre om det er mulig å kjøpe kopi av avskriftene via disse opplysningeneLenkeeller evnt kontakte meg på: trb@broadpark.noTorkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.