Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Merethe Fiskerstrand

[#29976] Eline 1870 fra Vestre Bærum , gift Nilsen

Recommended Posts

Gjest Merethe Fiskerstrand

Min tippoldemor heter Eline, er født i 1870 i Vestre Bærum, og er gift med Albert Nilsen. Hun var i 1900 tellingen bosatt i Kristiania, har da to barn Bjarne og Damar. Min oldemor Edith ble født i 1901. Jeg er intesessert i å få vite noe om Elines foreldre. Jeg vet at hun etterhvert bodde på Nøtterøy i Vestfold. Der bodde hun sansynligvis da hun døde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Ingen Eline er født i Asker og Bærum.Det nærmeste jeg kan finne er 2 Eveline som er født nærmest 1870, og de er f. 1864 og 1877.Kanskje Eline er et kallenavn (123 kvinner f. 1870 i Asker og Bærum) eller så kan hun jo være f. i f.eks. Aker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I 1900-tellingen står det, som du sier, at Eline er født i Vestre Bærum [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301&gardpostnr=5587&personpostnr=146928&merk=146928#ovre>Lenke. Men det kan godt være at folketellingen har oppgitt feil fødested. En løsning hadde vært i funnet tilbake til giftermålet mellom Albert Nilsen og Eline, for der vil både pike-/farsnavnet og navnet på hennes far kunne stå. For øvrig vil jeg informere deg om Byarkivet i Oslo har kommunale folketellinger, hovedsakelig fra årene 1899-1954. Kommunale folketellinger som er eldre enn 60 år, har du fri tilgang til Lenke. Folketellingene i Byarkivet er ordnet gatevis, så dersom Albert og Eline fikk ny bostedsadresse i Kristiania etter 1900, må du inn å finne hovedpersonen i familien i adressebøkene Lenke. Her er adressen til Byarkivet i Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf A Røkeness

Hei Merethe!I dag ble jeg minnet på at av og til ble jenter kalt Eline døpt Helene. I FT1875 for Asker (og Bærum) er det en Helene født 1870 i Vestre Aker Lenke .Hun kan være en mulig kandidat, men sammenhengen må dokumenteres.Mvh Rolf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Helene Martinsdt. f. 1870 i V.Aker som bodde i Asker i 1875 bor fremdeles ugift i Asker i 1900.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.