Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#30098] Peder Hagen født 1867 på Helgeland

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Akerholt

Jeg leter etter mor/far/familie etc. til Peder Hagen, født 1867 på Helgeland, død ukjent. I 1902 oppgis han å være far til Jentoft Emil Lind. Mor til gutten var Sofie Olsen, født 1880 i Evenes prestegjeld i Ofoten (jeg leter også etter hennes foreldre etc.)Hun døde ca.1964 og skal være begravet i Narvik. Peder og Sofie ble ikke gift. Peder oppgis å være enkemann i 1902. Ved guttens fødsel i 1902 er Peder skomaker og bosatt i Lyder Sagens gate 26A i Bergen. Sofie bor på samme tidspunkt (1902) i Hollendergate 3 i Bergen (Gutten Jentoft Emil's familie/liv og levnet har jeg ganske god oversikt over). Gutten er forøvrig født og døpt ved Fødselsstiftelsen i Bergen nov.1902.Gutten er konfirmert 6.mai 1917 i Sandviken krk. i Bergen som Jentoft Emil Lind Hagen. Statsarkivet i Bergen har vært veldig behjelpelig så langt. Er det noen som kan hjelpe med flere opplysninger om Peder og Sofies slekt??? På forhånd tusen takk! Mvh Lisbeth Akerholt

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.