Gå til innhold
Arkivverket

[#30098] Peder Hagen født 1867 på Helgeland


Gjest Lisbeth Akerholt
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Akerholt

Jeg leter etter mor/far/familie etc. til Peder Hagen, født 1867 på Helgeland, død ukjent. I 1902 oppgis han å være far til Jentoft Emil Lind. Mor til gutten var Sofie Olsen, født 1880 i Evenes prestegjeld i Ofoten (jeg leter også etter hennes foreldre etc.)Hun døde ca.1964 og skal være begravet i Narvik. Peder og Sofie ble ikke gift. Peder oppgis å være enkemann i 1902. Ved guttens fødsel i 1902 er Peder skomaker og bosatt i Lyder Sagens gate 26A i Bergen. Sofie bor på samme tidspunkt (1902) i Hollendergate 3 i Bergen (Gutten Jentoft Emil's familie/liv og levnet har jeg ganske god oversikt over). Gutten er forøvrig født og døpt ved Fødselsstiftelsen i Bergen nov.1902.Gutten er konfirmert 6.mai 1917 i Sandviken krk. i Bergen som Jentoft Emil Lind Hagen. Statsarkivet i Bergen har vært veldig behjelpelig så langt. Er det noen som kan hjelpe med flere opplysninger om Peder og Sofies slekt??? På forhånd tusen takk! Mvh Lisbeth Akerholt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.