Gå til innhold
Arkivverket

[#30127] Adam Hierholt vielse Øyestad 1749


Gjest Roar Myrheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Myrheim

Hei. Beklager at jeg fikk lagt dette innlegget under Arkivforumet, og jeg vet ingen måte å få flyttet det til Brukerforum, så da blir det dessverre dobbelt opp!Jeg lurer på om noen har tilgang til kirkebøker for Øyestad, og kunne være brydd med å slå opp for meg vielsen mellom Adam Hierholt og Anna Catherine Irgens i Øyestad, iflg. FS den 25.11.1749. Jeg er interessert i hvordan navnet til Adam skrives, om det står noe om fødested, fedre og faddere. MVH Roar Myrheim, Nykirke, Vestfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Av FS/IGI ser det for øvrig ut som Adam Johansen Hierholt FS er født 1715 på Kongsberg. Et oppslag i kirkebøkene for Kongsberg ville kunne gi svar på hvem foreldrene/faren er. Hvis jeg ikke tar helt feil, så tror jeg ikke fedrenes navn står nevnt i vielser på midten av 1700-tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Myrheim

Hei Grethe Flood, og takk for innspill! Jeg beklager at det har blitt dobbeltkjøring med denne diskusjonen. Aktiviteten har foregått der jeg først la innlegget, dvs. i Arkivforumet. Da jeg oppdaget at det var der det var havnet, trodde jeg det var feil forum å bruke, og la inn samme tema her på Brukarforumet. Det hadde vært fint hvis en ansvarlig for forumet kunne ha samkjørt disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.