Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#30127] Adam Hierholt vielse Øyestad 1749

Recommended Posts

Gjest Roar Myrheim

Hei. Beklager at jeg fikk lagt dette innlegget under Arkivforumet, og jeg vet ingen måte å få flyttet det til Brukerforum, så da blir det dessverre dobbelt opp!Jeg lurer på om noen har tilgang til kirkebøker for Øyestad, og kunne være brydd med å slå opp for meg vielsen mellom Adam Hierholt og Anna Catherine Irgens i Øyestad, iflg. FS den 25.11.1749. Jeg er interessert i hvordan navnet til Adam skrives, om det står noe om fødested, fedre og faddere. MVH Roar Myrheim, Nykirke, Vestfold

Gjest Grethe Flood

Av FS/IGI ser det for øvrig ut som Adam Johansen Hierholt FS er født 1715 på Kongsberg. Et oppslag i kirkebøkene for Kongsberg ville kunne gi svar på hvem foreldrene/faren er. Hvis jeg ikke tar helt feil, så tror jeg ikke fedrenes navn står nevnt i vielser på midten av 1700-tallet..

Gjest Roar Myrheim

Hei Grethe Flood, og takk for innspill! Jeg beklager at det har blitt dobbeltkjøring med denne diskusjonen. Aktiviteten har foregått der jeg først la innlegget, dvs. i Arkivforumet. Da jeg oppdaget at det var der det var havnet, trodde jeg det var feil forum å bruke, og la inn samme tema her på Brukarforumet. Det hadde vært fint hvis en ansvarlig for forumet kunne ha samkjørt disse to.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.