Gå til innhold
Arkivverket

[#30378] Polfarer Roald Amundsen, og onkelen Amund Amundsen, New Zealand

Gjest Harald Storaker
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Storaker

På Norway Heritage Lenke er det ei etterlysing om slekta til Roald Amundsen. Ein onkel av han, Amund Amundsen, emigrerte til New Zealand, og har etterslekt der. Nå prøver dei å dokumentere historien.Eg har funne noe på Familysearch og i folketellingane, men det må vel finnast fleire kilder med opplysningar om Roald Amundsen?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg sitter på en del opplysninger om Roalds aner, da vi nesten er i slekt.Du kan ta kontakt med meg på min mail: lowangen@online.noMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

For å være mer konkret sitter jeg med opplysninger om Amundsens aner tilbake til ca 1650.Vi har samme 'stamfar'Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest Mariann Stokken

Hei Lars Ove W. Eg ser du har opplysningar om R.Amundsen, kan du senda meg ein e-post? mastokkto(berre eit 2 tal)alfakrøllpunktumnoVenleg helsing Mariann Stokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Beklagar Harald Storaker! Eg såg det forseint at eg 'putta' eit innlegg inn i din debatt.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jeg fikk følgende opplysninger i min e-post fra Mike Wilson, Australia:Amundsen B K 28 Abraham St Pooraka 5095 (08) 8260 5533 Amundsen I 22 Ramsay Way Para Hills West 5096 (08) 8260 6641 Amundsen K M 22 Shephard St Hove 5048 (08) 8377 0728 Amundsen N D & P G 4 Swanbourne Drv Northgate 5085 (08) 8261 1190here are some SA Amundsens one of whom I know is related to Roald as one told me so personally a long time ago and most likely is-Amundsen K M 22 Shephard St Hove 5048RegardsMike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Det er vel ganske mange av oss både her hjemme og ute som kan vise slektskap til Roald Amundsen. Så vidt jeg kan se er det ingen utvandrere blant søskene til Roalds far. Sahlquist familien kjenner jeg lite til så kanskje det kan være den veien, eller evt at slektskapet er fjernere.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Problemstillinga for denne debatten er avklart. Amund Amundsen som emigrerte til New Zealand var ikkje ein onkel av Roald Amundsen. Han var heller ikkje nær slektning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.