Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#30378] Polfarer Roald Amundsen, og onkelen Amund Amundsen, New Zealand

Recommended Posts

Gjest Harald Storaker

På Norway Heritage Lenke er det ei etterlysing om slekta til Roald Amundsen. Ein onkel av han, Amund Amundsen, emigrerte til New Zealand, og har etterslekt der. Nå prøver dei å dokumentere historien.Eg har funne noe på Familysearch og i folketellingane, men det må vel finnast fleire kilder med opplysningar om Roald Amundsen?!!

• 11 måneder senere...
Gjest Tor Kvien

Jeg fikk følgende opplysninger i min e-post fra Mike Wilson, Australia:Amundsen B K 28 Abraham St Pooraka 5095 (08) 8260 5533 Amundsen I 22 Ramsay Way Para Hills West 5096 (08) 8260 6641 Amundsen K M 22 Shephard St Hove 5048 (08) 8377 0728 Amundsen N D & P G 4 Swanbourne Drv Northgate 5085 (08) 8261 1190here are some SA Amundsens one of whom I know is related to Roald as one told me so personally a long time ago and most likely is-Amundsen K M 22 Shephard St Hove 5048RegardsMike

Gjest Anne Hildrum

Det er vel ganske mange av oss både her hjemme og ute som kan vise slektskap til Roald Amundsen. Så vidt jeg kan se er det ingen utvandrere blant søskene til Roalds far. Sahlquist familien kjenner jeg lite til så kanskje det kan være den veien, eller evt at slektskapet er fjernere.Anne

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.