Gå til innhold
Arkivverket

[#31518] Hvilken Hannibal ?

Gjest Jan Nordum
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Nordum

En dame ved navn Kristine Hannibalsdatter døde 1741 på Bleiker i Asker.Ca 70 år. Hun er med andre ord født ca 1670. Men hvilken Hannibal er hennes far ? Hannibal ser ut til å være et meget sjeldent navn i den tidsperioden. Den Hannibal jeg ser etter er sannsynligvis født i født i perioden 1620 - 1650. Den eneste Hannibal jeg har funnet i den perioden er lagmann Hannibal Stockfleth født 1649 i Kristiania og død 1721 i Bragernes. Er det noen som vet om Hannibal Stockfleth hadde en datter Kristine, i eller utenfor ekteskap ? Er det noen som kjenner til andre personer ved navn Hannibal i den aktuelle perioden ? Og da sannsynligvis bosatt i Oslo/Drammens området ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Du har sønn til sogneprest til Nes, Samuel Thrane, som var døpt Hannibal og døde rundt 1679. Han skal ha hatt en 'uekte' sønn Christopher uten at jeg har sett det dokumentert (Kilde: Personalhistorisk Tidsskrift (1892), 3. række - 2. bind - s.258).På Hedemarken har du Hannibal Knudsen Hammer som vel ble gift i 1672, men nå beveger jeg meg vekk fra kjerneområdet.Ikke rare bidraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Vel, vi har bare Klokkerbok på Nes fra denne tiden og den KAN være noe mangelfull men Hannibal Knudsen på Nes hadde ingen datter ved navn Christine, kun to sønner, Ole og Jens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.