Gå til innhold
Arkivverket

[#33027] Oscar Stenbro, Haugesund til USA?

Gjest Helga Kallevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Helga Kallevik

Ser no at Oscar Peterson må ha overlevd WW1 sidan han står oppført i mora si dødsannonse i Haugesundsavis 1940 (Oscar USA). Det hadde eg gløymt i farten i går kveld. Då bør det vel vera mulig å finne han i Census 1930 også.Spærsmålet vert då om han vart gift og event. har etterkommere i USA.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Helga Kallevik

Hei!Har no funne ut at eldste bror til Inger Marie Reiersdatter Aasbu , (mor til Oscar og Ole Martin) var busett i Wisconsin (Dane county). Han kalla seg Reinert Reyerson (f. 1855). Prøver no å finne ut om Ole Martin kan ha reist til han då han emigrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Helga Kallevik

Hei!Tar fram igjen det som står i innlegg 13 i denne debatten:Oddrun Thomassen Flovik, Finnsnes, Troms, 2.1.2008 19:35 (15) Denne saken er et prakteksemplar på at det gjelder å ha mest mulig opplysninger om den/de det letes etter. Det opplyses at Oscar var født 10.mars 1887 og døpt 19.mai 1887 i innleggg (6). Har derfor lett etter et Oscar født mars 1887. I linken i innlegg (13) ser vi at Oscar var født 10.MAI 1887 og brukte etternavnet Pedersen. Dermed var veien mye kortere til å finne Oscar i USA: World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 about Oscar PetersonName: Oscar Peterson City: Not StatedCounty: ImperialState: CaliforniaBirthplace: Norway (Haugesund)Birth Date: 10 May 1887Race: Caucasian (White)Roll: 1530793 Er det nokon som har forslag til kor eg kan leite for å finne fleire spor i USA etter Oscar Pedersen f.10. Mai 1887?mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Helga Kallevik

Til Innlegg 6 og 15.Forvirringa rundt fødselsdato for Oscar skuldast vel kanskje at Haugesund MINI oppgir 10 Mars som fødselsdato og 19. mai som dåpsdato, medan klokkerboka for Haugesund oppgir 10 mai som fødselsdato og 19. mai som dåpsdato.Sidan det no er funne spor etter ein Oscar frå Haugesund f. 10. mai 1887 vil eg tru at det er den korrekte fødselsdato. Men eg finn framleis ikkje fleire spor etter han i USA.Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.