Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tor Inge Mathiesen

[#33842] Skreddermester Statius Strømsted i Tromsø

Recommended Posts

Gjest Tor Inge Mathiesen

Kan noen hjelpe meg med følgende : Når døde Statius Strømsted , Tromsø, døpt: 01.06.1834 og hustru Brita Stina Carlsdtr. Riipi, døpt: 23.11.1833. Brita er ikke reg. ved folketellingen 1875 for Tromsø. Statius reg. ved samme telling, men borte ved 1900-telling.De fikk sitt siste barn i 1875, kan Brita være død i barsel. mvh Tor Inge Mathiesen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Inge Mathiesen

Hei Berit og Odd Villy ! Beklager, her har jeg vært litt for rask i vendingen. Ser at Brita er i live ved tellingene 1875 og 1885.Når det gjelder lenken til Kirkebøker fra mikrofilm kom jeg ikke inn p.g.a. en eller annen feil med SQL syntax ? Takk til dere begge, mvh Tor Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Villy Ovesen

Fra kirkebok for Tromsø, MINI 1878-1888: Død 9/4-1887, begravet 16/4-1887, gift Skrædder Statius Strømsted, f. 1833 Tromsø, bopel Storgaten Tromsø, dødsaarsag Slag.Brita Stina kan jeg dessverre ikke finne, mvh Odd Villy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Inge Mathiesen

Mange takk skal du ha Odd Villy. Dette satte et utmerket punktom for kvelden. Godt jobbet ! mvh Tor Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Stavøstrand

Ved folketellingen i 1900 bor Berte Christine Strømsted hos sin datter Regine Marie Sogge i Harstad. Datteren er gift med Alfred Sogge som er styrmann på D/S 'Lyngen'. Han blir senere forhyringssjef ved havnekontoret i Tromsø. Regine Sogge drev i mange år 'Cafe d'Angleterre' i Tromsø. De bodde i Strandskillet 6 i Tromsø så sent som i 1915. Når vår tippoldemor døde vet jeg ikke. Mvh Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive