Gå til innhold
Arkivverket

[#34392] Vaterland 2 i Fredrikstad i 1900

Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg er interessert i opplysninger om flg. Halden-familie, som jeg i 1900 finner i Fredrikstad, med adresse Vaterland 2:Jørgen Jensen, født i Halden 31. juli 1874, giftet seg i Halden 11. november 1894 med Mathilde Cecilie Martinsen, født i Halden 8. oktober 1876. De tre barna som er nevnt i 1900 ble alle født i Halden:Markus Kristian Jensen, født 25. februar 1896 Karl Georg Jensen, født 12. august 1897 Fridtjof Einar Jensen, født 2. juni 1899Ble det født flere barn i denne familien? Og vokste de opp og stiftet familie tro??Hvis familien ble boende i Fredrikstad, håper jeg det lar seg gjøre å finnne ut når foreldrene døde og hvor de er begravet...Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Nina Stenvall

Jeg har nå lånt kirkebøkene til biblioteket her og funnet seks nye barn! Det siste barnet ble født i september 1910. Og i april 1911 finner jeg barn nr. 2 konfirmert. Det står 'disp.' ved siden av konfirmantens navn. Hva betyr det? Jeg tror familien flyttet omtrent på den tiden. Kan det bety at det ble gitt dispensasjon til å bli konfirmert selv etter utflytting?Problemet er at i det materialet jeg hadde var det ikke tatt med ut/innflytting. Derfor er mitt håp at noen har tilgang til dette og kan se hvor de flyttet. Jeg har en mistanke om enten Moss eller Oslo, men vet ikke sikkert.Mvh Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.